• Lina o Markus

Matförgiftad...

Hej !
    I lördags blev jag matförgiftad när jag åt en glass på båtmässan i Göteborg. Jag spydde som en kalv och lika hemskt var det bakvägen. Än i dag kan jag inte äta riktig mat utan kämpar i mig lite då och då av kex, nyponsoppa, blåbärsoppa etc etc...
    Under dessa dagar har jag gått ner mer är 4 kg och nu är jag så rädd att mitt lilla barn ta skada....
    Han / Hon sparkar på för fullt, men eftersom magsäcken är tom så värker det fruktansvärt mycket så fort det kommer ner någon mat

Kan jag vara lugn ?!

• Svar på tråden Matförgiftad...
  • ulven

utifrån det jag läst å hört å när gravida väninnan pratade med Livsmedelsverket inför en utlandsresa så är en matförgiftning inget som hotar fostret. De enda bakterier/mikroorganismer som är farliga är Listeria (man får inte sälja glass på opastöriserad mjölk i Sverige så det kan det inte vara) och sånt som finns i rått kött och kattskit. Typ.

Å vad gäller viktminskningen så ser nog lilla pyret i magen till att ta det den behöver... Se till att dricka bara. Å lita på sparkarna. Och så fråga bm när du ska dit så att du slipper vara orolig.

U

• Lina o Markus

Tack för svaret, man blir ju lite nervös.... Det sköna är att man märker att han är i fullt liv...... Skall till barnmorskan på torsdag så då får vi lyssna lite på han/hon

TACK

• Lillskruttan

Lugn bara lugn!!!

Jag blev rejält matförgiftad när jag väntade min dotter. Var nog i vecka 26 eller så. Men det är ingen fara. Se bara till att du själv får i dig vätska för din egen skull, Loka eller Ramlösa är bra för salterna där i gör att man behåller vätskan bättre.

Lycka till med bebis!!!

• Helena75

Det kan oxå vara vinterkräksjukan. Det är ung samma symptom. Hur vet du att det var just glassen?

• Lina o Markus

För min sambo åt också glass men inte gästerna som vi hade på besök i helgen och hela deras familj har klarat sig och jag och min sambo föll pladask och det var det enda som vi åt genemsamt den dagen......

När vi sedan ringde sjukvårdsupplysningen på natten så sa hon att vår magsmärta var typiskt för matförgiftning och inte vinterkräksjukan....

Jag blir ändå tvungen att sjukanmäla mig i morgon för jag har inga krafter till att jobba imorgon....

Svar på tråden Matförgiftad...