• karatelinda

Vad händer med kroppen när man slutat med p-piller?

Hej!

Ni som redan slutat med p-piller, vilka "biverkningar" har ni fått efter att ni slutat med pillrena och hur länge höll de i sig?
    Åt mitt sista piller förra veckan, och är lite orolig att jag inte skall må bra när vi åker till England 21 aug.

• Svar på tråden Vad händer med kroppen när man slutat med p-piller?
  • TseTse

Hej! Det är såklart olika från fall till fall. Det jag märkt efter att jag slutade med Cilest i april var att jag fick lite sämre hy (inte finnar men fetare, blankare hy) och blev lite mer uppochner i humöret än innan. Första månaden kände jag mig lite illamående i synnerhet på kvällarna men det gick över ganska snart. Nu är jag helt OK, förutom det där med hyn som börjar gå över. Plus att min cykel inte är regelbunden än och det är ju lite jobbigt när man så gärna vill pricka ÄL. Din resa ska säkert inte bli lidande av att du slutar med piller. Lycka till och ha en bra resa!

• Villes mamma

Åt också mitt sista piller förra veckan!

Det jag vet från tidigare erfarenhet är att jag får mer mensvärk. Annars har jag inte märkt nå´t annat speciellt. Det är ju så olika...

Hoppas du får må bra i alla fall och det tror jag väl också!

• Bebis 2005

Jag slutade med Trinordiol i maj och hade inga biverkningar alls. Mensen kom igång direkt o regelbunden är den oxå.
    Det enda är isåfall att mensen blev rikligare......mer mängd blod...

• vivianne

Största biverkningen var väl graviditeten då .

Skämt åsiodo, veckorna innan jag blev gravid fick jag lite finnar och mycket lätt illamånende och trötthet. Inget i närheten av de riktiga graviditetssymptomen dock. Jag reste också på semester ett par veckor efter sista p-pillerna och hade det underbart.

• karatelinda

Tack för era svar!
    Jag hade också mer mensvärk innan jag började med p-piller så det antar jag kommer tillbaka. Skall nog säkert gå bra, hoppas bara mensen kommer tillbaka inom nån månad i varje fall, så kroppen blir normal igen!

• Smurfan86

Jag åt trionetta 28.. slutade i dec....2003.... Jag har gått upp i vikt... *SUCKAR DJUPT*

Ont i magen....:((

kram

• huldra

När jag slutade med mina p-piller (Trionetta) tappade jag ungefär en tredjedel av mitt hår under det följande året. Det var fan inte roligt. Jag har fortfarande inte det hår jag hade INNAN jag började med p-piller och jag tror inte att jag någonsin kommer att få tillbaka det. Hormoner är egentligen rätt farliga grejer, man vet aldrig hur kroppen kan påverkas. Skulle jag lita på något annat, icke hormonbaserat preventivmedel skulle jag byta direkt. Hormoner suger. :-P

• gry

Hej!

Här kommer lite glädjebesked. När jag slutade med mina piller var jag jättenojjig att jag skulle få massa "biverkningar" av det, mer mensvärk, mer mens, acne etc. Jag tyckete att ALLA jag pratade med som hade slutat med p-piller vaknade på nätterna med mensvärk så man trodde man skulle dö, eller svimmade av mensvärk. Man tror ju alltid det värsta... Det enda som hände mig vara att mensen var fyra dagar sen, men det kan jag leva med eftersom jag var beredd på att vänta månader. Mycket mindre mens (både färre dagar och mindre mängd), ingen mensvärk (hade när jag åt piller), Jätteskönt! Sen mår jag mycket bättre också, och är gladare.

Hoppas på samma för dig.

• Annelie K

Jag fick sämre hy fter jag slutat med p-piller, och gick nog även upp ett par kilon, men inget som stör mig direkt ändå.

• Mumsen

Är det någon som försöker nu och som har ätit Provera? Hur länge har ni i så fall "hållt på"..? Vi är inne på 8:e gg... De säger att det är svårare att bli med barn om man har haft Provera... Snälla någon :'-(

Svar på tråden Vad händer med kroppen när man slutat med p-piller?