• Anonym (Klant)

Är du arbetslös och glömt göra aktivitetsrapporten?

Vad hände?
    Sitter i telefonkö till ams nu. Så jävla klantigt att glömma....

• Svar på tråden Är du arbetslös och glömt göra aktivitetsrapporten?
  • Anonym (kp)

Hej! Hoppas du fick bra hjälp och bemötande när du kom fram i kön. Jobbar själv på Arbetsförmedlingen, det enda som händer första gången du inte lämnar in aktivitetsrapport är att du får en varning. Vi nästa tillfälle dras en ersättningsdag, sedan tre... osv. När aktivitetsrapporten ej kommit in i tid går automatiskt en signal till a-kassan om detta.

• Anonym (Klant)
    Anonym (kp) skrev 2013-12-16 14:19:25 följande:
    Hej! Hoppas du fick bra hjälp och bemötande när du kom fram i kön. Jobbar själv på Arbetsförmedlingen, det enda som händer första gången du inte lämnar in aktivitetsrapport är att du får en varning. Vi nästa tillfälle dras en ersättningsdag, sedan tre... osv. När aktivitetsrapporten ej kommit in i tid går automatiskt en signal till a-kassan om detta.
    Hej!

Var precis det besked jag fick =) Pratade både med arbetsförmedlingen och akassan, båda var jättetrevliga =) Så otroligt klantigt av mig. Skriver upp allt jag gör i ett block, för att ha koll, o där har jag antecknat 16/12 som sista dag att rapportera. Brukar alltid göra det tidigt annars,

Trodde jag skulle förlora en hel månadinkomst...

Tack för ditt svar =)
Svar på tråden Är du arbetslös och glömt göra aktivitetsrapporten?