• ellami

Clarins eller Weleda till gravidmagen?

Tänkte inhandla en olja och smörja in mig med, med en löjlig förhoppning om att förebygga bristningar Solig

Står mellan främst Clarins Stretch Mark Control och Weleda havandeskapsolja.
    I priset är det inte så stor skillnad, Clarins kan man få för 350 kr (200 ml) på Nordicfeel och Weledas 100 ml kostar ca 160 kr. Så i grund och botten skiljer det inte mycket.

Vilken ska jag välja?! Och behöver man 200 ml för hela graviditeten? Är i v 17 nu. Ingen aning hur mycket som går åt.

Har även funderat på den "vanliga" Bio Oil från apoteket.

Erfarenhet/tips? Någon som provat alla tre och kan säga vilken jag borde välja?

• Svar på tråden Clarins eller Weleda till gravidmagen?
  • Stjärnebo

Ska du ha någon så ta den vanliga från apoteket. Alla är likadana och huden tar åt sig alla på samma sätt.
    Jag använde olja för att förebygga bristningar men fick bristningar ändå, och inte lite heller. 
    Det fungerar tyvärr inte även om man önskar :(
    Bristningarna kommer tyvärr mest av hormoner, inte endast av att huden "spricker".
    Men som sagt, köp den på apoteket om du verkligen vill smörja. Det är ju ditt eget val

• ellami
    Stjärnebo skrev 2013-12-16 12:54:12 följande:

Ska du ha någon så ta den vanliga från apoteket. Alla är likadana och huden tar åt sig alla på samma sätt.
    Jag använde olja för att förebygga bristningar men fick bristningar ändå, och inte lite heller. 
    Det fungerar tyvärr inte även om man önskar :(
    Bristningarna kommer tyvärr mest av hormoner, inte endast av att huden "spricker".
    Men som sagt, köp den på apoteket om du verkligen vill smörja. Det är ju ditt eget val

Jag vet det, är dock väldigt naiv ändå och hoppas att det ska kunna förebygga lite i alla fall Flört
    Men om inget annat får det bli en mysig grej och dessutom vårdar jag min annars så torra hud, så smörja tänkte jag göra oavsett. Varför tycker du jag borde ta bio oil, har du använt den själv, är den bra?
  • Stjärnebo

Jag förstår. Var vad jag tänkte också Flört
    Ja jag använde bio oil och Weledas. Fick weleda av en kompis som hade varit gravid och fått lite över. Dom kändes likadana. Och så tänker jag lite på priset. Weleda och Clarins kostar mer för att det är kända märken. Inte för att dom skulle vara bättre 

• Burberry

Jag rekommenderar också bio-oil. Magen känns mjuk o fin, inte tillskymmelse till bristning.

Har bf om en månad, använt sedan magen började växa, är inne på min tredje flaska. Har också använt den på pigmentförändring i ansiktet pga sol.

Förra graviditeten använde jag en kakaobutter från Bodyshop, inga bristningar då heller, men den var betydligt mer klottig att smeta ut än oljan är.

• jesspett

Skulle köra på weleda då de bara använder naturliga oljor i sina produkter till skillnad från de flesta andra där man hittar väldigt många syntetiska ämnen som jag inte känner mig bekväm med.

• ellami

Det blev Weleda, klickade hem precis. Hittade den billigt, 100 ml för 135 kr med rabattkod på apotea. Det blev ju billigare än vad bio oil kostar så jag körde på att märket fick avgöra och hoppas det är rätt valt nu!

• Annaalvar

Jag kan verkligen rekommendera bio-oil. Använde den i kombination med hudroller för både celluliter och bristningar. Har märkt jättestor skillnad. Bio-oil känns dessutom lyxig, naturlig och luktar väldigt gott. Jag hittade detta på hudroller.se. Jag har även provat Clarins stretch mark men kände inte att den funkade lika bra.
    Är det någon som har provat någon hårolja? Har sett att det finns en mängd men vet inte vad jag ska välja.

• Tessou

Har använt Weleda båda graviditeterna och har inte fått en enda bristning!!
    Dock är jag fortfarande gravid på BF+2, men än så länge iaf...

♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • supersötasilversara

Jag har använt babyolja eller rapsolja, tre graviditeter och ingen bristning! Men jag tror att det är genetiskt till stor del, en del som smörjer och smörjer med dyra oljor/krämer och inte går upp mycket i vikt, får ändå massor med bristningar. Ingen av mina dystrar, mamma, mormor och mostrar som har fått bristningar.

• Hallonbåt02
    supersötasilversara skrev 2014-02-21 12:10:55 följande:
    Jag har använt babyolja eller rapsolja, tre graviditeter och ingen bristning! Men jag tror att det är genetiskt till stor del, en del som smörjer och smörjer med dyra oljor/krämer och inte går upp mycket i vikt, får ändå massor med bristningar. Ingen av mina dystrar, mamma, mormor och mostrar som har fått bristningar.
  • Marikaa
    Annaalvar skrev 2014-02-16 14:22:08 följande:
    Jag kan verkligen rekommendera bio-oil. Använde den i kombination med hudroller för både celluliter och bristningar. Har märkt jättestor skillnad. Bio-oil känns dessutom lyxig, naturlig och luktar väldigt gott. Jag hittade detta på hudroller.se. Jag har även provat Clarins stretch mark men kände inte att den funkade lika bra.
    Är det någon som har provat någon hårolja? Har sett att det finns en mängd men vet inte vad jag ska välja.
    Jag vill tacka för tipset,. Hade ingen aning om att det fanns ett sådant redskap för hemmabruk mot celluliter och bristningar. Bio-oil känns riktigt bra. Riktigt bra produkter hos hudroller.se.
    Tack Anna!
  • veronica03

Jag andvande mest Clarins forra graviditeten (och lite Medela fran apoteket har i landet) och hade inga bristningar trorts stor mage. Denna graviditet andvander jag Bio Oil pa bade mage och brost och det kanns i allafall jatte bra. Inga bristningar annu i allafall- vad det nu an beror pa- och mindre kliande an jag minns att jag hade forra gangen. Ngn halsotant sa at mig att det mera ar faktumet att man regelbundet masserar huden med ngt an sjalva cremen/oljan,. Vet inte vad som ar sant men bagge ganger borjade jag massera magen/huden redan i forsta trimestern innan den borjade vaxa. So far so good.... Kanke det finns ngn placebo effekt ocksa

• nozpa

Hade weledas i första graviditeten. Inte en enda bristning.. Förens några dagar efter att hon var född. Fortsätt smörja! :)

• Tessou

Har använt Weledas båda graviditeterna.. har inte fått en enda bristning!! Skrev tidigare, men nu har det gått över 1 månad sedan hon kom!

♥ ELIAS 090326 ♥ LINNEA 140221 ♥
Svar på tråden Clarins eller Weleda till gravidmagen?