• EmmBro

Bruna flytningar vecka 10?!

Hej, jag är gravid med andra barnet, i vecka 10. För två dagar sedan började de att komma bruna flytningar på pappret när jag hade varit på toa , och har fortsatt och håller på än. Det kommer aldrig i trosorna, någon liten fläck bara men annars bara på pappret när jag varit på toa. Det är som brunt typ slem.. Uuh!
    Hjälp mig, är det ett missfallpå g? Har jag fått ma? Kan de börja så här och sen komma igång med rikliga blödningar? har tid hos Gyn för ul på onsdag, men ville bolla lite med er först..
    Kram

• Svar på tråden Bruna flytningar vecka 10?!
  • Ezereht

Hej! Bruna flytningar hade jag från vecka 5-vecka 11... Varje dag och kom lite pt gången.. Bruna flytningar är ju gammalt blod och jag var jätte orolig i början men fick reda på att jag hade sköra slemhinnor därav blödningarna. Jag blödde tom rikligt en gång men inte var det missfall inte :) Nog ingen fara men känner du dig osäker så gör du rätt i att kolla upp det

• mp90

Jag hade det så mer eller mindre hela grav! Livmodertappen är känslig o har du haft sex nyligen så kan Det vara anledningen! Brunt är ju gammalt! om de kommer färskt blod o gör ont då bör du bli orolig:)

• EmmBro

Tack för era svar!

Jaa dom säger att man kan vara lugn så länge det inte är färskt och man inte har ont.. Men har ju även hört och läst att får man ett "ma" tex, så har ju fostret dött men inte stötis ut på en gång, utan de kan ta någon vecka innan de börjar komma ut, och det kan börja med bruna flytningar o sedan komma "igång" och blöda rikligt o bli klumpigt.. Därför KAN jag inte slappna av helt, trots att folk inte tror att det är någon större fara! Men vi får se på onsdag :)

• Mammatill2prinsessor

Jag är i typ samma sits som du.. Är i V.11 imorron och började blöda lite lite färskt blod igår imorse.. Känt av lite sen dess men inget mer blod har kommit.. Men jag är jätterolig och väntar bara på ett mf liksom :( jättejobbigt! All lycka till dig!

• maribel

Började ha bruna flytningar sedan v5, fick en stor blödning v14 och haft bruna flytningar sen dess, är nu iv18.  Gjort flera Vul och Ul. Alla säger att man inte ska oroa sig samtidigt som de inte kan lova något.

Man blir jätte orolig och jag är det fortfarande men det kan också gå bra och du behöver inte åka till gyn om det inte kommer färskt blod. Har alltså haft bruna flytningar i sen v5 men "ännu" mår bebis ok.

• EmmBro

Mammatill2prinsessor : Jaa man väntar ju bara liksom.. :( men det kommer liksom bara till o från, vissa gånger ingenting, vissa gånger lite granna o vissa gånger lite lite mer.. Pch har även mensvärk och en konstig känsla :/ tack så mkt och detsamma till dig!! Skriv gärna här sen när du fått reda på hur det står till..

Maribel: ja usch man oroar sig hela tiden, för minsta lilla! Jag har ju liksom fått lite "plufsmage" o gått upp i övrigt typ två kg!

Men just nu känner jag mig ibte gravid längre.. :s

Kanske är för att man inte vågar tro något. Ja vet inte?

Tack för att ni slänger in era erfarenheter!

• EmmBro

Fick komma in på vul imorse, barnmorskan hade anat fel och vi är inte i vecka 10, utan i vecka 6 (?!) nu gör inte de oss något eftersom allt såg bra ut, dock kunde man inte se något litet hjärta än så vi ska komma tillbaka om 2 veckor o se fall hjärtat tickar på!

Dock upptäckte dom två cystor på högra äggstocken.. En på 6cm och den andra på 4,5 cm.. Är de någon som vet om det är någon fara för graviditeten?

Nu blev jag orolig för det ist!! :(

Svar på tråden Bruna flytningar vecka 10?!