• Minsting

    Misstänkt gravid men blöder

    Hej!
    Tidigt i våras så var jag tvungen att göra en abort då jag var i ett tillfälligt förhållande som inte ledde någonstanns annat än åt fanders.
    Träffade min sambo strax efter och allt stämmer på varje plan och vi kan inte tänka oss ett liv utan varandra.
    så nu försöker vi skaffa en liten familj och ett syskon till min son.

    Men är jätte orolig för att vi ska få missfall då jag fick det för 2 månader sedan.
    Jag vet att vi har lyckats träffa in ägglossningen perfekt, alla symptom säger att jag är gravid men har inte vågat göra ett test ännu, är 2 dagar sen med blödningen.
    Men idag så kom en riklig blödning... ingen smärta och har fortfarande jätte ömma bröst och mår lite illa.

    Är det någon mer som varit med om samma sak?
    Är det vanligt att få en riklig blödning och ändå få fortsätta vara gravid?

  • Svar på tråden Misstänkt gravid men blöder
  • mp90

    Jag fick mens som vanligt:)! O blödningar som ej gör ont man få hela grav! Livmodertappen är känslig o slemhinnorna med!

    Dock kan man må illa o ha ilande bröst vid mens med:/..

    Så vänta några dagar o se om det kommer mer o ta ett till test:)!

  • Plopps80

    Tycker du ska ta reda på om du är gravid över huvudtaget först. Tyvärr verkar det ju inte lovande om du blöder. Även fast man prickar ÄL är det inte säkert man blir gravid.

  • Minsting

    Har nu testat mig och jag är gravid....


    dock verkar det inte som om det får lov att stanna denna gången heller... ont i magen :(

Svar på tråden Misstänkt gravid men blöder