• Gracebook

    Jesus kommer mycket snart tillbaks!

    Det finns hopp för vår jord. Snart är det jul och den firas till minne av att Gud själv kom hit till oss i mänsklig gestalt, genom hans son Jesus. Bibeln är full av profetior som säger att Jesus en gång ska komma tillbaks hit till jorden. Men innan dess, måste Antikrist regera i en sjuårsperiod och under den tiden blir det katastrofalt för jordens folk. Antikrist kommer att bedra alla de som inte velat lära känna sanningen - Jesus och tagit emot honom i sitt liv som sin Herre och frälsare. Jag tror att tiden snart är här då Antikrist (påven?) ska sluta ett 7-årigt fredsfördrag (en falsk fred) med Israel. Det står om detta i tex Danielsboken i Bibeln.

    Det finns SÅ mycket tecken på att vi lever i den yttersta tiden och hittills har alla profetior i Bibeln slagit in, så varför skulle inte resterande göra det?

    Men det finns fortfarande hopp! För den som vill tro på att Jesus i kärlek till var och en, kom hit till jorden för att öppna vägen till Gud igen, att han dog för våra synder (bibeln säger att ALLA har syndat och saknar härligheten från Gud) och uppstod igen, för den människan finns ett underbart hopp. Det är hög tid att omvända sig! Jesus vill förlåta alla dina synder och vill ha en levande relation med dig. Läs Bibeln www.folkbibeln.net/ och du ska se att Gud kommer tala till dig personligen. Han, som har skapat dig älskar dig så otroligt mycket och vet ALLT om dig! Läs särskilt psalm 139!


    Den som tar emot Jesus och ödmjukar sig under honom kommer inte drabbas av Guds vredesdom. Gud kommer nämligen att under Antikrists regering, straffa alla ogudaktiga och alla som tagit hans märke. De som tillber Antikrist tillber Djävulen. Om du nu inte vill omvända dig så kan jag bara vädja till dig: TA INTE MÄRKET man snart måste ha för att kunna köpa och sälja! Det står tydligt i Bibeln att den som för det drabbas av Guds vredesdom och går evigt förlorade (alltså går till helvetet). Men den som bekänner Jesus Kristus som Herre, han har en underbar evighet att vänta i Guds himmel, där blommorna aldrig dör.

    Sök Jesus, medan han låter sig finnas. Han väntar på att du ska ge ditt hjärta till honom. Snart är det försent!

    Mer om livet med Jesus och den yttersta tiden:


    mingracebook.blogspot.com

  • Svar på tråden Jesus kommer mycket snart tillbaks!
  • La Lola
    Gracebook skrev 2013-12-16 13:17:27 följande:

    Det finns hopp för vår jord. Snart är det jul och den firas till minne av att Gud själv kom hit till oss i mänsklig gestalt, genom hans son Jesus. Bibeln är full av profetior som säger att Jesus en gång ska komma tillbaks hit till jorden. Men innan dess, måste Antikrist regera i en sjuårsperiod och under den tiden blir det katastrofalt för jordens folk. Antikrist kommer att bedra alla de som inte velat lära känna sanningen - Jesus och tagit emot honom i sitt liv som sin Herre och frälsare. Jag tror att tiden snart är här då Antikrist (påven?) ska sluta ett 7-årigt fredsfördrag (en falsk fred) med Israel. Det står om detta i tex Danielsboken i Bibeln.

    Det finns SÅ mycket tecken på att vi lever i den yttersta tiden och hittills har alla profetior i Bibeln slagit in, så varför skulle inte resterande göra det?

    Men det finns fortfarande hopp! För den som vill tro på att Jesus i kärlek till var och en, kom hit till jorden för att öppna vägen till Gud igen, att han dog för våra synder (bibeln säger att ALLA har syndat och saknar härligheten från Gud) och uppstod igen, för den människan finns ett underbart hopp. Det är hög tid att omvända sig! Jesus vill förlåta alla dina synder och vill ha en levande relation med dig. Läs Bibeln www.folkbibeln.net/ och du ska se att Gud kommer tala till dig personligen. Han, som har skapat dig älskar dig så otroligt mycket och vet ALLT om dig! Läs särskilt psalm 139!


    Den som tar emot Jesus och ödmjukar sig under honom kommer inte drabbas av Guds vredesdom. Gud kommer nämligen att under Antikrists regering, straffa alla ogudaktiga och alla som tagit hans märke. De som tillber Antikrist tillber Djävulen. Om du nu inte vill omvända dig så kan jag bara vädja till dig: TA INTE MÄRKET man snart måste ha för att kunna köpa och sälja! Det står tydligt i Bibeln att den som för det drabbas av Guds vredesdom och går evigt förlorade (alltså går till helvetet). Men den som bekänner Jesus Kristus som Herre, han har en underbar evighet att vänta i Guds himmel, där blommorna aldrig dör.

    Sök Jesus, medan han låter sig finnas. Han väntar på att du ska ge ditt hjärta till honom. Snart är det försent!

    Mer om livet med Jesus och den yttersta tiden:


    mingracebook.blogspot.com


    "Han, som har skapat dig älskar dig så otroligt mycket och vet ALLT om dig!"
    Alltså, jag är väldigt säker på att det var mamma o pappa som skapade mig o inte ens de visste allt om mig.

    "Det är hög tid att omvända sig!"
    Har jag klarat mig i snart 40 år utan att tro på Gud (-innan) lär jag klara mig resten av livet också.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Ompa77

    Att bli kallad absolut onska när man försöker sluta fred i en region som har härjats av bomber, massaker och missär under ett flertal decenier, låter väldigt konstigt. 
    Kan bara vara religion som förvränger en människas moraliska kompass så tokigt.

  • zylviaplaton

    *fniss* Hur är du säker på att det inte är du TS som hamnat snett hos antikrist?
    Det är iaf inte jag säker på.

  • Sarah3

    Jesus kärlek till var och en.. Men bara om man håller helt med och inte ifrågasätter, eller? Vilken dubbelmoral! Låter mer som kommunism!

  • Knota

    Jag ringde Jesus nyss, men han var ute och spelade golf.

  • Embla

    Ska man vara petig så är det inte hela sjuårsperioden som kommer att vara katastrofal (Daniels profetiska vecka), utan de sista 3,5 åren. Dessutom så kommer vissa av dem som tror på Jesus att förledas av Antikrist. Antikrist är troligen inte heller påven, utan det kommer att vara en världslig ledare. Katolska kyrkan brukar hållas för att vara Skökan.

    Man måste också hålla isär begreppen, Daniels profetiska vecka är de sju sista åren av Yttersta Tiden, och det senaste finns det ingen angiven tid på när det skulle börja, bara att man ska hålla ögonen öppna efter tecknen.

    Angående Odjurets märke, så kan det även vara bildligt, det behöver inte vara fysiskt. Det står att man måste ta emot det på pannan eller på handen om man ska få köpa eller sälja. Pannan är en symbol för tankarna och handen en symbol för gärningar (judiska män har ibland har Torah fastspänd i ett pannband och på handen enligt 5Mos 11:18, de har tolkat det bokstavligt). Det betyder inte att det inte kan vara ett konkret märke också, men man måste förstå symboliken bakom.

    Det intressanta är att odjurets märke ska sitta på pannan eller handen, det verkar kvitta vilket, medan man ska ha Guds Ord både på pannan och på handen. Man kan alltså ha "rätt åsikter", men om man inte handlar efter dem har man tagit Odjurets märke, och man kan handla rätt, men med fel tankar bakom och då har man också tagit emot märket. Gud vill att vi både tänker och handlar rätt.

  • Strul

    Personligen så kan jag inte låta bli att undrar vilken eller vilka religiösa grupper som den här gången ska ta Judarna roll nu den här gången när han kommer tillbaka. Jag undrar egentligen hur många kristna som då egentligen kommer att tro att denne då verkligen är den han då säger sig vara. Lek med tanken själva vet jag om någon säger idag att han är Jesus. Vad tror ni händer. Nej det måste nog till något mer än att man bara säger man är en sådan som Jesus idag såsom vi människor idag är funtade tyvärr.

  • Embla
    Strul skrev 2013-12-22 23:05:08 följande:

    Personligen så kan jag inte låta bli att undrar vilken eller vilka religiösa grupper som den här gången ska ta Judarna roll nu den här gången när han kommer tillbaka. Jag undrar egentligen hur många kristna som då egentligen kommer att tro att denne då verkligen är den han då säger sig vara. Lek med tanken själva vet jag om någon säger idag att han är Jesus. Vad tror ni händer. Nej det måste nog till något mer än att man bara säger man är en sådan som Jesus idag såsom vi människor idag är funtade tyvärr.


    Enligt Bibeln så kommer Hans återkomst vara något helt annat än när Han kom första gången. Första gången kom Han mer anonymt, men när Han kommer tillbaka så blir det med dunder och brak, med pukor och trumpeter:

    "Se, han kommer med molnen, och varje öga skall se honom" (Upp 1:7)

    "Om någon då säger till er: Se här är Messias, eller: Där är han, så tro det inte.Ty falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra stora tecken och under för att om möjligt bedra även de utvalda. Jag har nu sagt er detta i förväg. Om de alltså säger till er: Han är i öknen, så gå inte dit, eller: Han är i de inre rummen, så tro det inte. Ty liksom blixten går ut från öster och syns ända borta i väster, så skall Människosonens ankomst vara. Där den döda kroppen är samlas gamarna. Strax efter de dagarnas nöd skall solen förmörkas och månen inte ge sitt sken. Stjärnorna skall falla från himlen, och himlens krafter skall skakas. Då skall Människosonens tecken synas på himlen, och jordens alla folk skall jämra sig, när de ser Människosonen komma på himlens moln med stor makt och härlighet. Med starkt basunljud skall han sända ut sina änglar, och de skall samla hans utvalda från de fyra väderstrecken, från himlens ena ända till den andra." (Matt 24:23 framåt)

    Det kommer alltså inte att vara någon tvekan vem det är som kommer.
Svar på tråden Jesus kommer mycket snart tillbaks!