• Äldre 16 Dec 14:14
    2149 visningar
    1 svar
    1
    2149

    Haft lätt att bli gravid förr men...

    Ni som har barn sen innan, hade ni lätt för att bli gravida då? Min första född -02 var oplanerad , nästa född -04 blev till på första försöket. Sen blev jag gravid på första försöket hösten 2011 men det slutade med MA och skrapning i v.12+0 men blev gravid igen inom 2 månader och fick barn okt 2012. Då var jag nästan 40. Nu har vi försökt sen innan sommaren men det går inte Har lika regelbunden kort cykel som förr och har ägglossning (känns iaf lika väl som förr och stickorna säger detsamma). Nu har vi börjat på utredning, lämnat alla prover och ska tillbaka för resultat efter alla helgerna. Men nu åter till min fråga och fundering, jag förstår ju att det är svårare när man blivit över 40, jag blir 41 om någon vecka men det känns så underligt att det gick så lätt bara för 1-1,5 år sedan och nu vill det sig inte. Är det någon av er som också haft det så? Jag hoppas att de ska hitta något fel på något prov , så att vi får någon annan förklaring än att mina äggstockar bara la av direkt efter jag fyllt 40

  • Svar på tråden Haft lätt att bli gravid förr men...
  • Äldre 16 Dec 14:31
    #1

    Vart gravid på första försöket med ettan men med nr två försökte vi i mer än TVÅ årår med. De hittade heller ingen anledning till varför det inte gick. Är dock i 25 års åldern men ibland vill det sej väl inte riktigt. Feriliteten minskar ju i fin ålder tyvärr och kan gå ganska fort som jag förstått det. Lycka till ändå.

Svar på tråden Haft lätt att bli gravid förr men...