• Desaahuba

    Hjälp mig att rätta min dotters text! :)

    Hejsan!

    Jag undrar ifall det är någon som skulle vilja rätta min dotters krönika? Hon frågade mig men jag har nog sämre svenska än henne... gärna en svensklärare eller någon som är duktig på svenska?

    Hon går andra ring på gymnasiet, och krönikan handlar om nödvändigheten av att läsa en klassiker på gymnasiet, med referens till en klassiker som heter Tristan och Isolde.

    den är runt 400 ord

    tack!! 

  • Svar på tråden Hjälp mig att rätta min dotters text! :)
  • Flickan och kråkan
    Maddi skrev 2013-12-16 14:24:49 följande:
    Men är det inte hon som ska göra den själv? Klassas de inte som fusk?
    Att låta någon annan ge respons på en hemuppgift är inte fusk. 
  • Desaahuba

    Vad bra! Tack så snällt!

    Jo maddi, hon har redan granskat den själv, och hon och hennes kompis tänkte fråga deras lärare om att kolla igenom den innan de lämnar in den så att hon kan förbättra sig (vilket man får göra i gymnasiet), men läraren hade varit upptagen... när jag frågade henne vad hennes kompis skulle göra sa hon att hon skulle fråga hennes mamma som är författare... tyckte lite synd om henne då...  

    Hur vill ni att jag ska skicka krönikan ? 

  • Maddi
    Desaahuba skrev 2013-12-16 14:30:46 följande:
    Vad bra! Tack så snällt!

    Jo maddi, hon har redan granskat den själv, och hon och hennes kompis tänkte fråga deras lärare om att kolla igenom den innan de lämnar in den så att hon kan förbättra sig (vilket man får göra i gymnasiet), men läraren hade varit upptagen... när jag frågade henne vad hennes kompis skulle göra sa hon att hon skulle fråga hennes mamma som är författare... tyckte lite synd om henne då...  

    Hur vill ni att jag ska skicka krönikan ? 
    Okej, då förstår jag :)
  • Flickan och kråkan

    Jag är svensklärare, dock inte på gymnasiet, men vet inte om jag hinner kika på den nu. Det som är viktigt är att hon tänker på innehåll och form och inte enbart det språkligt formella. Om du vill kan du skicka den till mig men jag är inte säker på att jag hinner gå igenom den.

  • Desaahuba

    Tack Flickan och kråkan ! Det var just det som hon var osäker på, formen och innehållet, jag ska tala om det för henne!  Jag skickar den till den den är bara 400 ord lång, läs den om du kan, all hjälp uppskattas ! :)

  • grethas

    Man får alltid låta någon granska ens skolarbete. Skolan är till för att lära sig vilket är skillnaden från ett arbete. Man skulle i princip så lämna in ett arbete hur många gånger som helst tills man har förstått, sedan är det en annan sak om man inte får betyg efter 6e gången ????

Svar på tråden Hjälp mig att rätta min dotters text! :)