• Saja75

Syskonbråk:(

Jag har 4 barn och mellankillarna 4 och 6,5 år bråkar så mycket! Det tjaffsas, retas o bråkas typ så fort dom ser varann. Var för sig är dom lugna o fina! Visst dom leker också men då går det väldigt vilt till..Försöker sära på dem så mycket som möjligt här hemma men dom dras alltid till varann. Jag hoppas det blir lite bättre när den lille blir större eller när den stora inser att det går att leka stillsamma lekar med lillebror! Tips o råd på vägen?

• Svar på tråden Syskonbråk:(
  • Skepparen

Har de några aktiviteter för sig? Min bror och jag höll nog också "jämt" på och brottades etc, vilket fick till följd att jag blev rätt stark (är lillebror), snabb och van vid att ta mig ur underlägen. Inte direkt några jättedåliga egenskaper att ha med sig i livet även om jag förstår att det kan vara ansträngande som förälder.
    Hur leker de med boll, tex?

• Bengaliiia

Tror och hoppas de är den kallade "syskonkärlken" då jag har två pojkar som oxå bråkar om allt , dom slåss och biter varandra, men jag hoppas som dig att de blir bättre, för när dom är ifrån varandra så vill dom att den andra kommer hem tex Lycka till :)

Svar på tråden Syskonbråk:(