• Anonym (2?)

Två gulesäckar, ett foster?

Jag gjorde VUL idag. Min gynläkare såg två gulesäckar men bara ett barn med hjärtslag..
    När hon mätte fostret så såg det inte ut än att vara mer än v.5+1 och jag är i v.7+1 Hon sa att det ev kunde vara två men att det bara gick att se ett foster. Men eftersom det fostret hon såg var så litet så var det möjligt att det andra inte kunde ses än eller så kunde jag haft ett missfall på det andra.
    Någon som vart med om det? Hur gick det isf?
    Ska göra ett nytt ul/vul om 17 dagar och det känns som en evighet!
  • Svar på tråden Två gulesäckar, ett foster?
  • Burberry

Så var det för mig i vecka 7. I vecka 9 syntes två lika stora embryon. I vecka 36 föddes sen tvillingar.

Bara att vänta och se, kan bli ett barn, kan bli två. Omöjligt se om det är ett som håller på att tillbakabildas eller utvecklas.

Grattis o lycka till!

• Anonym (2?)
    Burberry skrev 2013-12-16 21:06:17 följande:
    Så var det för mig i vecka 7. I vecka 9 syntes två lika stora embryon. I vecka 36 föddes sen tvillingar.

Bara att vänta och se, kan bli ett barn, kan bli två. Omöjligt se om det är ett som håller på att tillbakabildas eller utvecklas.

Grattis o lycka till!
    Tack! Men den här väntan till nästa ul är inte rolig..
    Sen jag gjorde vul:et idag så har tankarna varit : är det tvillingar, är det inte tvillingar, ny bil? ny lght? Blir knäpp snart Flört
    Men får vänta tålmodigt och tack igen för att du skrev hur det var för dig! 
  • Anonym (vän)

Min vän som väntade tvillingar hade så också i början. Den ena låg bakom den andra tydligen och var lite mindre så den syntes inte hur de än gjorde.

• Anonym (2?)
    Anonym (vän) skrev 2013-12-16 22:05:38 följande:
    Min vän som väntade tvillingar hade så också i början. Den ena låg bakom den andra tydligen och var lite mindre så den syntes inte hur de än gjorde.
  • Carolinatoledo

Bara en? Hur menar du då? Bm såg alltså två gulesäckar? Eller var det något annat? Vart " försvann" det andra embyot ? Förstår du min fråga? Tacksam för svar

• plop

Hände mig också men på UL i vecka 12 var det bara en. Kroppen tog reda på den andra gulesäcken.

Hoppas att du vid nästa UL har två foster.

Lycka till

• DonaaL

Hej, jag var också på ulv och gynläkaren sa likadan. Hur blev det för dig sen blev det två eller ett? 

• Anonym (Absorberas)
    DonaaL skrev 2025-03-05 11:44:53 följande:

Hej, jag var också på ulv och gynläkaren sa likadan. Hur blev det för dig sen blev det två eller ett? 

Jag har ocksa haft sa. Den ena utvecklades inte, sa det blev bara ett barn. Gynekologen sa att den outvecklade absorberas, sa det paverkar inte graviditeten. 
Svar på tråden Två gulesäckar, ett foster?