• Äldre 16 Dec 19:37
    5769 visningar
    3 svar
    3
    5769

    För lågt progesteron :(

      Alla mina hormon prover var bra :)

    UTOM

    att progesteron värdet låg på 2.2 :(

    Vad händer nu ??

     någon annan som har haft / har så låga värden ?

    varför får man för lågt progesteron ?

  • Svar på tråden För lågt progesteron :(
  • Äldre 16 Dec 19:50
    #1

    Du hade uppenbarligen inte äl den månaden du tog provet. Har man haft äl är värdet minst 20,helst ska det vara över 30. Du bör ta provet fler gånger och har du ingen äl så får du äta pergo. Ingen äl är faktiskt "bästa" felet vid infertilitet för det är lättast att åtgärda.

  • Äldre 16 Dec 21:02
    #2
    Jag är bara jag skrev 2013-12-16 19:50:38 följande:
    Du hade uppenbarligen inte äl den månaden du tog provet. Har man haft äl är värdet minst 20,helst ska det vara över 30. Du bör ta provet fler gånger och har du ingen äl så får du äta pergo. Ingen äl är faktiskt "bästa" felet vid infertilitet för det är lättast att åtgärda.
     Okej... så det har alltså med ägglossning att göra ?

     kan säga att sen jag tog det provet i mars så har jag  legat i snitt på 35 dagar ;)

     men dom ska alltså ta provet igen ?

     ska imorgon till en ny mottagning då jag ville byta!  har du också problem med att bli gravid ??
  • Äldre 17 Dec 09:52
    #3
    I have a kid skrev 2013-12-16 21:02:43 följande:
     Okej... så det har alltså med ägglossning att göra ?

     kan säga att sen jag tog det provet i mars så har jag  legat i snitt på 35 dagar ;)

     men dom ska alltså ta provet igen ?

     ska imorgon till en ny mottagning då jag ville byta!  har du också problem med att bli gravid ??

    Ja,sa de inte det,konstigt! Du får ju säga det till de här nya så får du nog ta det några månader för att verkligen se om det var tillfälligt eller återkommande att äl uteblev.

    Jag kan inte få barn alls,försökt drygt 7 år.
Svar på tråden För lågt progesteron :(