• MariaN

15 månaders som bits

Nu behöver jag bra mamma/pappa-tips angående bitande. Vår dotter, 15 månader har börjat att bitas nu, och sista tiden har det verkligen blivit MYCKET. Tidigare var det i sammanhang när hon blev till sig och då kunde hon bita. Men nu är det hela tiden. När hon kramas och gosar, när hon vill komma upp i famnen, när vi leker, när hon blir arg.. Vi har provat att säga ifrån på allvar och verkligen visa att det är "NEJ, sådär gör man inte, det gör ont på mamma", vi har ignorerat det och bara låtit det vara i hopp om att hon ska sluta, vi har lugnt och stillsamt lyft bort henne från oss, vi har skrikit och blivit arg, vi har försökt lekt bort det istället och sagt typ "ska vi dansa Ellie?  ". 
    Ingenting funkar.
    Vad gör man? Har helt slut på idéer och det börjar verkligen bli för mycket. Hon biter ju även storebror på snart 4 år i tid och otid och i januari börjar hon på dagis..
  • Svar på tråden 15 månaders som bits
  • Neysie

Följer den här tråden då jag har samma problem med min 17-månaders son. Tack och lov har han inte bitit någon på dagis ännu utan det är mest oss i närmsta familjen som är utsatta. :)

Svar på tråden 15 månaders som bits