• Anonym (Ts)

citalopram+alkohol....

Jag har en fråga till er som äter citalopram.
    Har ni märkt någon skillnad när ni dricker alkohol?
    Jag har under senaste tiden när jag druckit blivit så otroligt full, på inte så mycket.
    Dricker ungefär det jag alltid gjort, men nu säger det bara pang, så får jag minnesluckor och gör saker jag aldrig skulle gjort.
    Det händer varje gång!

Låg och tänkte på detta igår, och inser nu att detta egentligen började ungefär när jag började med tabletterna i början på sommaren.

Det måste ju bero på detta?
    Eller är det så att jag bara inte tål alkohol helt plötsligt?

• Svar på tråden citalopram+alkohol....
  • Anonym (Pax)

Hmm... Jag äter cipralex och har haft rediga knäpp-fyllor de gånger jag druckit mer än 3 glas på en hel kväll..... Har oxå funderat på om medicinen påverkar för jag har oxå fått minnesluckor (korta) och bokstavligt talat blivit dyngrak på inte alls särskilt mycket. :(

• Anonym
    Anonym (Pax) skrev 2013-12-17 08:11:01 följande:

Hmm... Jag äter cipralex och har haft rediga knäpp-fyllor de gånger jag druckit mer än 3 glas på en hel kväll..... Har oxå funderat på om medicinen påverkar för jag har oxå fått minnesluckor (korta) och bokstavligt talat blivit dyngrak på inte alls särskilt mycket. :(

Det är obehagligt. Visst har man fått snefyllor innan, men nu är det riktigt illa.

Skitjobbigt.
  • Modernmom

Ahaaaaaaa!!!! Det måste vara därför jag hade såna jävla bläckor i våras/somras! Nu när jag slutat äta medicinerna har jag inte alls samma fyllor! Sjukt käckt att veta det!

• annaba

Bipacksedeln för de flesta anti-depressiva avråder från att kombinera med alkohol eller i alla fall vara ytterst försiktig. Specifikt för Citalopram säger FASS att man inte ska kombinera med alkohol.

• troddeduja

Det kanske beror på dosen oxå. Jag äter 10 mg och de enda gånger jag mår dåligt är när jag snusar för mycket (snusar inte annars).
    Kan lätt dricka en vinare och några cider.
    Däremot har jag märkt att jag får värre huvudvärk dagen efter.

• Forumdeltagaren

Hej!

Min medicin Buspar ska inte heller kombineras med alkohol (och inte grapefruktjos) och jag har heller aldrig provat. Om man inte mår bra psykiskt så kan alkohol också göra att man mår sämre med mer ångest t.ex.

• Anonym (Sanna)

Har precis börjat äta citalopram igen. Förra gången jag åt kunde jag dricka, tror att jag var försiktig men blev inte helt väck. kommer inte ihåg att det blev förstärkt med ångest heller.

• Anonym

Drack i lördags igen. Blev full och denna veckan har jag mått så dåligt med mkt ångest.

Svar på tråden citalopram+alkohol....