• Mammaboosten

    När får ditt barn en egen mobiltelefon? (ålder)

    Rösta och säg hur gammalt ditt barn är/kommer vara när det är dags för egen mobiltelefon - och skriv gärna varför?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När får ditt barn en egen mobiltelefon? (ålder)
  • strojes

    Dottern fyller 9 i februari. Under vårterminen kommer hon få tillgång till en mobil de tillfällen hon behöver det (om hon tex ska cykla hem till en kompis själv). Från höstterminen får hon gå hem själv från skolan och då kommer hon nog ha mobiltelefonen mer frekvent beroende på hur ofta hon går hem själv från skolan.

  • CeeJay

    9 år gäller i vår familj.

    Yngsta dottern kommer dock få sin första när hon är 8,5 eftersom hon börjar i 3:an några månader innan hon fyller 9 år.

    Anledningen är att barnen börjar åka buss till och från skolan då och vi vill kunna ha kontakt om det händer något.

  • La Lola

    Runt 10-11 år.
    Tror Alma var 11 när hon fick sin första.

    Själv var jag 27.
    Almas min när hon frågade hur gammal jag var var så rolig att se!


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • CeeJay
    La Lola skrev 2013-12-17 09:48:58 följande:
    Runt 10-11 år.
    Tror Alma var 11 när hon fick sin första.

    Själv var jag 27.
    Almas min när hon frågade hur gammal jag var var så rolig att se!
    Haha, jag var 28 och mina barn tror mig fortfarande inte
  • La Lola
    CeeJay skrev 2013-12-17 09:49:43 följande:
    Haha, jag var 28 och mina barn tror mig fortfarande inte
    Hahahaha!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • fluu

    När det finns behov.. åldern är rätt oviktig. Själv skaffade jag min första mobil när jag var 15 år, var envis dator- & mobilvägrare innan, men fick ge upp det där.. ja, numer är jag beroende ;)


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • 3bairns

    Äldsta var 9 när hon fick en. Mellantjejen är snart åtta och jag tvivlar på att jag vågar ge henne en mobil om ett år så slarvig som hon är men vem vet. Kanske sker det mirakel

  • t0va

    Skulle gissa på kring 7-8år när han rör sig själv mer ute. Han är multiallergisk så telefonen kommer troligen bli ett hjälpmedel för att få kontakt med mig om han mår dåligt, fått i sig något han inte tål eller är osäker på vad han kan och inte kan äta. 

Svar på tråden När får ditt barn en egen mobiltelefon? (ålder)