• Anonym (Hopplöst...)

Tom hinnsäck -igen...

Är gravid enligt enligt sista mens i veckan 7+0, men då jag i helgen fick en liten brun blödning var jag på vul igår. Där hittade läkaren bara en tom hinnsäck och enligt måtten på den skulle jag vara i v 5+4. Till saken hör att jag plussade för ca 2 veckor sen så det känns som att inga datum stämmer. Jag har inte heller några gravidsymtom förut ömma bröst men även det börjar avta. Fick lämna ett blodprov igår och i morgon ska jag tillbaka och lämna ett till, för att mäta hormonhalten, men det känns hopplöst. Jag har dessutom sedan tidigare ett missfall i v 12 och ett missfall där även där konstaterades Tim hinnsäck och jag fick ta piller för att stöta ut det. Efter de två fick vi tillslut vår dotter men nu känns det som jag är tillbaka på samma ruta som tidigare. Är det någon mer som upplevt detta? Upprepade tomma hinnsäckar? Eller Tim hinnsäck och i inga gravsymtom för att ändå sen upptäcka ett litet foster? Känner mig bara så hopplös att det ska behöva bli så här gång på gång...

• Svar på tråden Tom hinnsäck -igen...
  • Anonym (Msk)

Skickar dig bara en styrkekram. Du är inte ensam.

Jag har tre graviditeter i bagaget: Ma v13 med tom hinnsäck, en lyckad och ett ma v 12 dock med en liten minibaby denna gång. Hjärtat slutade slå i v9-10. Man blir ju så ledsen. :'( Men det enda man kan göra är ju att försöka igen. Många tidiga vul ska jag boka nästa gång. Bättre att veta det så snart som det går än att tro att allt är bra.

• Lilja1980

Skickar en styrkekram. Haft två ofostriga grav. Tomma hinnsäckar båda gångerna. Mina första och enda graviditeter. Känner mig rätt ensam eftersom de flesta iaf haft ett foster innan själva missfallet, men inte jag.. Detta år har varit så slitsamt men jag hoppas att vi alla får friska och bra graviditeter och härliga barn framöver. Stort lycka till!

• Anonym (2)

Jag har haft 2 ofostriga graviditer i rad. Är inne pâ en 3.e gravditet och denna gângen fanns det ett pyre med tickande hjärta i v 6+5. Hoppas det ska gâ bra denna gângen.

• Lilja1980

Åh vilken känsla det måste vara att få se ett hjärta!! Tack du ger mig lite hopp om att det kan gå. Hoppas allt går bra för dig nu. Hur går det för dig då ts? Själv har jag äl på julafton/juldan så min julklapp är given :)

• Anonym (2)
    Lilja1980 skrev 2013-12-22 15:03:05 följande:
    Åh vilken känsla det måste vara att få se ett hjärta!! Tack du ger mig lite hopp om att det kan gå. Hoppas allt går bra för dig nu. Hur går det för dig då ts? Själv har jag äl på julafton/juldan så min julklapp är given :)
    Jag är glad att mina missfall var ofostigt dâ missfall dâ det i alla fall visar att det blivit fel pâ embriot och inte att kroppen inte klarar av eller accepterar det. Det kommer säket gâ bra nästa gâng Jag har 2 barn sedan tidigare sâ jag visste att kroppen fungerar, lite lättare dâ
  • Gäst Tess
    Lilja1980 skrev 2013-12-22 01:50:02 följande:
    Skickar en styrkekram. Haft två ofostriga grav. Tomma hinnsäckar båda gångerna. Mina första och enda graviditeter. Känner mig rätt ensam eftersom de flesta iaf haft ett foster innan själva missfallet, men inte jag.. Detta år har varit så slitsamt men jag hoppas att vi alla får friska och bra graviditeter och härliga barn framöver. Stort lycka till!
    om man har tom hinnsäck, kan man plussa då?
  • Granada
    Gäst Tess skrev 2014-03-16 00:04:37 följande:
    om man har tom hinnsäck, kan man plussa då?
    Ja det det gör man. Ska visst vara den vanligaste anledningen till missfall ocksâ men man vet ju bara att säcken var tom om man ser det pâ VUL/UL vid MA.
Svar på tråden Tom hinnsäck -igen...