• Baby Doll

Hur mycket pengar lägger ni ut på julklappar/per barn?

Verkar som att våra barn är bortskämda vid jul.
    De flesta jag har pratat med llägger max 200-300 kr på var barn på julklappar.

Lite intressant att höra lite om hur andra gör?
    Hur många barn har ni? Ålder? Och hur mycker lägger ni per barn?

Vi har 5 (snart 6) barn mellan 1-5 år.

www.mybabydolls.blogg.se

5 småttingar 0-5 år och gravid -www.mybabydolls.blogg.se
  • Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni ut på julklappar/per barn?
  • Whitetrash86

I normala fall mellan 800-1000kr. Men det är för att dom mer eller mindre bara får 1-2 paket av oss föräldrar. Så helt enkelt den där dyrare klappen som resten av familjen inte kan köpa.

Min barn är nu 2 och 5år

• lovely89

i år får våra barn för ca 2000:- vardera och det blir ca 5 paket var. 

De är 4 och 5 år

Hade såklart velat ge dom mer men vi har inte de pengarna.. 

• Sisisisi

Ca 200 kr lägger vi på julklappar till varje kusin. Jag har två barn och har tänkt lägga ca 1000 kr var. 5-åringen får kanske sju paket men 8-åringen kanske tre paket eftersom han önskar sig dyrare saker.

Till den äldsta lärde vi oss snabbt att inte köpa för mycket. När han var mindre och hade fått nåt kul ville han inte öppna fler julklappar. :)

Keep your child rear facing for as long as possible!

• Nyfiken gul

Ju äldre dom blir ju dyrare blir julklapparna. Ca 1500 kr per tonåring och då får dom egentligen bara det dom behöver. Har sex barn och dom två minsta får för ca 700 kr var

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Emy88

Vår dotter får för 300 kr, hon kommer inte få för mycket mer när hon blir äldre heller. Istället har hon ett riktigt bra sparkonto som hon kommer få tillgång till när hon är äldre, så för vår del handlar det inte om att vi inte har råd att köpa fler julklappar.

• Burberry

Har aldrig räknat ihop summan.

I år har vi köpt 23 julklappar till varje barn, samt som en gemensam present ett ishockeyspel åt dem. De är tvillingar på 4,5 år. De dyraste julklapparna kostade runt 60euro styck, men köpte också många julklappar för 1 dollar styck när vi var i USA (pysselgrejer mm).

Är i princip bara vi föräldrar som köper julklappar åt dem, de får varsitt paket av sina fastrar o av sin fadder, samt pengar av farföräldrarna och min moster (mormor o morfar lever inte längre).

• Scj85

Min dotter är 2 år. Har redan en massa saker och kommer få många julklappar av släktingar. Hon får en liten julklapp för ca 150-200 kr och sen sätter vi in 1000 kr på hennes sparkonto. Vi kommet nog fortsätta med inte så.dyra presenter och istället sätta in pengar på hennes sparkonto som ska gå till handpenning till lägenhet eller utbildning i framtiden.

Hur mycket man ska lägga beror på hur man har det ekonomiskt och hir många klappar barnet får av släkt och vänner samt ålder tycker jag.

• lovely89
    Baby Doll skrev 2013-12-17 12:11:39 följande:
    Verkar som att våra barn är bortskämda vid jul.
    De flesta jag har pratat med llägger max 200-300 kr på var barn på julklappar.

Lite intressant att höra lite om hur andra gör?
    Hur många barn har ni? Ålder? Och hur mycker lägger ni per barn?

Vi har 5 (snart 6) barn mellan 1-5 år.

www.mybabydolls.blogg.se
    Hur många paket får dina barn och för hur mycket ?? För att ställa motfråga :) 
  • Indianica

Brukar bli 2500 kr per barn, men då har vi inte en tjock släkt som "fyller på" med paket, utan det är i stort sett vi som ger barnen ngt och vi köper kanske 6-7 paket, men som någon skrev, blir det ju dyrare ju äldre de blir..... Våra barn är 10 och 11 år.

Svar på tråden Hur mycket pengar lägger ni ut på julklappar/per barn?