babyväntar skrev 2013-12-17 14:00:00 följande:
Någon som har erfarenhet av den? Hur är den? Jag tyckte att den såg liten ut i sittdelen? Sonen kommer vara 2år.
Puffar tråden eftersom jag också är nyfiken på att höra åsikter av någon som har erfarenhet av den.
Vi har provat vagnen idag till vår 10 mån gamla son, han kommer att vara 13 månader när bebisen kommer. Han är rätt lång för sin ålder, 80 cm är han nu, och han satt bra i sittdelen och vid fötterna fanns gott om plats att växa, ca 20 cm marginal och inget fotstöd som tar emot sen heller. Däremot fanns ju inte lika mycket marginal vid ryggstödet, så där känner jag mig osäker. Försäljaren tyckte dock att det inte gör så mycket sen när dom sitter mest, att det är ju när man vill ha sätet i liggläge som man inte vill att huvudet liksom sticker ut utanför ryggstödet. Men kommer han mest vilja sitta när han är 1 år då? Som det ser ut nu när han är 10 mån så sitter han ju mer och mer, men när man är på stan flera timmar t ex eller är iväg en hel dag och så, då gillar han ju att ha full liggläge när han ska sova. Han sover 2-3 ggr om dagen. Svårt att räkna ut saker så långt framåt, dels hur han kommer vara om 3 månader och sen längre framåt, för man vill ju använda vagnen i ett år i alla fall.