12-åring pussar pappa offentligt?
Jag träffade min sambo för 1,5 år sen. Både mina barn och hans barn har anpassat sig bra och har roligt tillsammans. Det jag tycker är lite konstigt är att hans 12 åriga son pussar på pappa väldigt ofta, gärna när vi är hembjudna till vänner och när vi går på stan. Han pussar pappa på munnen, halsen ,armarna, pannan, smalbenen. Vill gärna hålla handen hela tiden, sitta i knät, eller gärna ligga uppepå pappa när han sitter i soffan. Tex om vi står och lagar mat så kan han komma 10 gånger in i köket, varje gång säger han hej pappa och pussar honom. Är detta normalt?? Min 11 åring skulle inte komma på tanken att göra det när någon annan ser det. Han kramar mig när vi säger god natt när ingen annan ser och vi pussar bara varandra på kinderna. Är det jag som är känslig eller? Det jag är rädd för är att om han går på stan och håller pappa i handen och håller på och pussar överallt, och en klasskompis ser honom, vad kommer hända då i skolan? barn är ju inte snälla. Det ser ju lite konstigt ut eftersom pappa och sonen nästan är lika långa dessutom. Har försökt att prata lite med min sambo om det här men han tycker att det är helt normalt beteende, så min fråga till er här inne är: ÄR det normalt??