ADD + Noll sexlust = Vanligt?
Hej! :)
Läste i en annan tråd om ADD och det mesta verkar stämma in på mig: www.familjeliv.se/Forum-4-50/m55084114.html
Dock vet jag inte om jag har ADD än, då jag inte har gjort en utredning eller något än.. Men det där kanske är en bra lista på symptom för ADD och om det mesta stämmer kanske jag har det?
Det jag egentligen undrar över nu är..
Är det många med ADD som inte har någon sexlust alls? Absolut noll? Inte bar att de är mindre eller förlorad, utan att den inte finns, pga ADD?
Kan detta då förklara varför jag inte har någon sexlust överhuvudtaget, eller är det på grund av någonting helt annat? Kan add/adhd mediciner hjälpa mig att bota mina problem möjligen? T ex amfetamin, concerta, ritalin och dylikt? Eller funkar det inte så?
Den har alltså inte försvunnit, utan den (sexlusten) har alltså aldrig funnits där. Hänt kanske 5 ggr MAX i mitt liv att jag lyckats bli kåt och då i tillfällen när jag haft psykoser eller varit väldigt känslig (vilket jag aldrig är annars)... Annars går det inte att bli kåt, upphetsad eller ens känna något sug eller någonting. Inga känslor, inga fantasier, ingenting..
Kan detta vara kopplat till add eller något liknande?
Någon med add/adhd som har samma problem?
Kan ADD/ADHD mediciner hjälpa? Typ ritalin, concerta, amfetamin..
Någon som vet? Någon med erfarenhet? Svara gärna här eller skicka ett pm :)