Tror ni hon gillar mig?
Hej!
Har en tjej som går i min klass. Nästan säker på att hon gillar mig.
Hon går t.ex bakom mig och så tar hon och kittlar mig lite bakifrån, jag kittlar henne själv tillbaka för att visa uppmärksamhet. Hon brukar också sitta och kolla på mig under lektionerna, när jag sedan kollar tillbaka så börjar hon agera typ nervöst och pilla på pennan .etc eller biter sig lite i läppen. Har även en tes då vi hade dans på idrotten, vi blev då av en slump ihop parade, hon blev då hur sprallig som helst och rodna. Detta är bara några få av många saker som har hänt.
Saken är den att har försökt att prata med henne på facebook men hon verkar där ej så intresserad, hon skriver bara korta svar/meddelanden. Till skillnad irl där hon pratar ganska mycket men hon är inte särskilt frågvis som andra. Jag gillar henne själv väldigt mycket och skulle inte ha något att invända emot ett förhållande…
Jag har funderat på om man kan fråga henne rakt av om hon gillar en då jag hört att det är det bästa, men är som många andra är nervös över att få ett nej. Vad tycker ni tjejer, bör jag fråga henne?
Är själv lite blyg vad gällande att visa att jag gillar henne och tycker då att det är bäst att fråga henne rakt ut.
Det värsta är väl om hon svarar nej för att hon blir nervös.
Som sagt jag är ganska säker på att hon är intresserad av mig då hon nästan varje dag kollar på mig, eller petar på mig ibland.
Kan nämna lite skoj o det är att jag brukar börja kolla på henne när jag ser henne kolla emot mig och nästan direkt så börjar hon pilla med sitt hår och typ och kollar bort.
Är så svårt och veta om hon gillar mig men hennes kompis brukar fråga om jag saknat dem när de vart sjuka o dylikt. Kan tillägga att jag är 15 år, är tacksam för all hjälp jag kan få i fallet!