• nicke nyfiken76

Har du fått botox mot huvudvärk?

Hur har det funkat? Hur har du mått dagen efter? Hur lång tid tog det innan det gav effekt?

• Svar på tråden Har du fått botox mot huvudvärk?
  • Burberry

Inte mot huvudvärk, men nog mot värk i käken. Nu är jag gravid o kan inte ta botox, men normalt så får jag injektionerna med 3 månaders mellanrum. Det är lagom, hinner inte få ont mellan gångerna. Effekten känns nästan genast.

• IDA30

Jag lider av kronisk migrän och har fått botox. Har fortfarande migrän men i betydligt mildare grad. Behöver dock äta migrän medicin ganska ofta ändå. Det är inte fören efter ca en vecka effekten kommer. Är obehagligt men det försvinner efter ett tag. Extremt slät och rynkfri blir man oxåð???ð???

• nicke nyfiken76

Fick det i för första gången igår. Det känns ungsfär som om jag är överkörd idag. Har ont i huvudet och är alldeles stel och har ont i nacken och axlarna. Fick sprutor lite överallt. Håller tummarna för att det ska hjälpa.

• IDA30

Just den där stelheten känner jag igen. Väldigt obehagligt. Jag har svårt att hålla nacken i vissa vinklar och även läkarna kan bli stela och svårt att tugga. Men det där försvinner sen.

• kp82

Hej!

Ni som har fått Botox mot migrän, hur gick ni till väga? var det remisser via husläkaren eller hos privata kliniker?

• LillaJag06

Jag har bara hört om det och tog upp det med min gamla läkare. Han skrattade och sa att det inte är något man gör i Sverige.

Äter betablockerare och får trots det ibland uppåt 3 anfall i veckan.

Är gravid nu så min migrän ( med aura) har blivit mycket värre men funderar på om detta skulle vara ett alternativ för mig.

Hur har ni gått tillväga?

• LillaJag06
    nicke nyfiken76 skrev 2014-03-12 07:38:22 följande:

Det är visst nåt man gör i Sverige. Jag ska få min anda dos i morgon.

Hur gick du tillväga för att få hjälper det? Hjälper det dig bra?

De görs även i Storbritannien.
  • MysSarah

Hej!

Jag har fått botox mot migrän, ska tillbaka i maj för nr 2. Jag hade via min förra arbetsgivare en försäkring hos DKV hälsa, som jag själv tog över efter jag slutat. Jag ringde dit och fick komma till Sophiahemmet i sthlm för migränutredning. Jag har fått prova betablockare, lite andra smärtstillande än triptaner, en medicin som heter Gavapentin som tidigare använts till personer med EP, tydligen kan det ha effekt mot nervsmärtor. Tyvärr fick jag ingen effekt så då beslutades det om botox. Han injicerade på 19 ställen i pannan, käkarna & i nacken. 

Har efter 4 dagars migrän nu funderat på hur lite det hjälpt?! Håller tummarna för nästa omgång. Håller även på med akupunktur & ska få ett träningsprogram av min sjukgymnast.Känner mig aningen styrd av den vidriga migränen.....men hoppas ju på bättring :)

• LillaJag06
    MysSarah skrev 2014-03-12 11:45:37 följande:

Hej!

Jag har fått botox mot migrän, ska tillbaka i maj för nr 2. Jag hade via min förra arbetsgivare en försäkring hos DKV hälsa, som jag själv tog över efter jag slutat. Jag ringde dit och fick komma till Sophiahemmet i sthlm för migränutredning. Jag har fått prova betablockare, lite andra smärtstillande än triptaner, en medicin som heter Gavapentin som tidigare använts till personer med EP, tydligen kan det ha effekt mot nervsmärtor. Tyvärr fick jag ingen effekt så då beslutades det om botox. Han injicerade på 19 ställen i pannan, käkarna & i nacken. 

Har efter 4 dagars migrän nu funderat på hur lite det hjälpt?! Håller tummarna för nästa omgång. Håller även på med akupunktur & ska få ett träningsprogram av min sjukgymnast.Känner mig aningen styrd av den vidriga migränen.....men hoppas ju på bättring :)

Usch då!

Tycker så synd om dig.

Har du vanlig migrän eller med aura?

Läste något för ett tag sedan om hur hormonerna påverkar migränen och de kvinnor med vanlig migrän blev oftast bättre under graviditet.

Vet inte om du är kvinna men gissar på det pga ditt nick.

Undrar om det finns något sätt att få tillskott på hormoner som gör att migränen lindras.
Svar på tråden Har du fått botox mot huvudvärk?