• Sisy

När försvinner illamåendet?

Jag är i vecka 9 och mår så fruktansvärt dåligt! Illamåendet är väsrt, även om trötthet, humrösvängningarna inte heller är kul. Jag har aldrig mått så här dåligt i hela mitt liv! Att det står "I början av graviditetne brukar man må illa och vara trött" är som ett HÅN för mig! Det är ju så otroligt mkt värre. Jag längatr så till jul vilket är vecka 13 för mig, för då borde det väl ha gått över , eller...??? Min stora skräck är att det inte har det!
    När gick illamåendet över för er?

Kram Sisy, på gränsen till förtvivlan

• Svar på tråden När försvinner illamåendet?
  • MaC

Hej Sisy!
    Illamåendet och det allmänna illabefinnandet är ingen dans på rosor, ändå vet jag att jag var ganska skonad som bara upplevdet det under 3-4 veckor. Det var en tid av lidande då jag inte riktigt kunde uppskatta min graviditet. För mig varade det mellan vecka 7-11. Nu är jag i vecka 13 och mår bättre än någonsin! Jag hoppas verkligen att det inte varar så länge för dig heller, så att du snart får känna av allt det härliga och att du får njuta av din graviditet.
    Kram MaC

• Amber

Jag har mitt än, är i v18. Men har fått tabletter för det nu, så sitter de i för länge ska du prata med din BM så kan hon hjälpa dej!

Hoppas de släpper för dej snart!

Kram Amber

• elma

Tyvärr sitter mitt illamående också fortfarande i och jag är i v.22.
    Äter Lergigan Comp mot illamåendet, men börja med Postafen och se om de hjälper, ring din BM annars så hjälper hon dig.
    Linda

• Korallen

Den värsta irritationen, tröttheten och illamåendet lättade runt v. 9-10.
    Mår fortfarande lite tjuvtjockt men inte mer än att jag kan hantera det.
    var själv så irriterad och grinig över att man skulle må som en potta skit men som tur är har det lättat.

//V. 11

• Akela

Jag får återkomande attacker nu i v 13 men det ihållande illamåendet med kräkningar har försvunnit. Jag ser också fram emot det som alla pratar om, nämligen den tid då man går på små måln och mår utmärkt...

• Mausiii

Jag förstår hur du känner dig, jag har haft det precis lika jävligt som du och hade tjocktarmskatarr med hemska kramper samtidigt till råga på allt. Har spytt som en hund i flera veckor och somnar (fortfarande) som en klocka framör TVn efter middagen. Livet de senaste månaderna har varit sjukskrivning/jobb, äta mot illamående/kräkas och sova, svälla/få fullt med bristningar på magen. *jippi*

Det kändes definitivt inte som om jag hade något att se fram emot och jag avskydde alla "grattis" och "å vad roligt". Ärligt talat så var det nästan så jag längtade efter missfall bara för att slippa må så himla pyton!

Jag är i vecka 15 nu och har börjat bli bättre... har dock fortfarande perioder då jag mår mer illa än annars. Har lyckats sluta ta Postafen hela tiden.
    Illamåendet på mogonen finns kvar litegrann, nu är jag mer yr på morgonen tills jag fått mat i mig och jag mår mer illa när jag är hungrig.
    Jag har känt de första kickarna i magen och nu känns allt betydligt ljusare. Jag ser fram emot att få se min bebbe på UL om två veckor!

• Tabby

Hej

Förstår hur du mår. Mitt helvete började för en vecka (är i v 8) sedan och jag vet inte hur jag ska palla dessa veckor :(

Vet inte vad jag ska säga mer än att jag förstår dig.

Kram Tabby

• brunetten

För mig lättade illamåendet och den mest extrema tröttheten i v 11-12. (Började i v 7). Jag upplevde den perioden som om jag inte var med i riktigta världen längre utan levde bara för att överleva. Men det blir bättre!

Håller tummarna för att du känner dig bättre vid jul!

• Lotten

jag hade illamående och kräktes och var jätte trött mkt i 4 månader sen gick det över och för nån månad sen igen började fast inte i lika stor grad som tur är. Är i vecka 32 nu. Hoppas det blir lugnare för dig =)

• Fredrika

Det blir bättre - eller i vart fall - man vänjer sig. Jag mådde tjuvtjockt 24/7 fram till v. 13. Därefter har jag "bara" mått illa och kräkts på em/kvällarna. Det har fortfarande inte släppt helt (nu i vecka 18) men det är uthärdligt och jag har sedan ett par dagar klarat mig utan medicin. Jag har sett på min graviditet som en konvalecens för någon sjukdom men med ett lyckligt slut. Man får helt enkelt friskriva sig från sitt vanliga liv och bara försöka överleva. Jämfört med den första tiden är det här i alla fall helt fantastiskt Så tappa inte modet!!! Jag tänkte när det var som jobbigast att det här är helt säkert sista dagen jag mår illa - en dag i taget helt enkelt

• Sisy

Tack och lov för att ni finns i alla fall! jag blir så glad för alla förstående och uppmuntrande inlägg. Tack ska ni ha!
    Jag har tagit mn första Lergican Comp eller vad de heter för en timme sedan och just nu känns det bättre. Ta i trä för att det håller i sig! jag har i alla fall lyckats läsa en barntidning helt igenom utan att pusta, stöna och gråta av illamående

Kram Sisy, med nytt hopp

• Sannazan

Hej
    Jag mår också illa som bara den och tar Lergican Comp.Men det jag har märkt är att jag måste små äta hela tiden för att slippa illamåendet över huvudtaget.
    Så jag försöker äta ungefär var tredje timme någonting och då går det riktigt bra.
    Så se till att alltid ha något gott i fickan för att hållla blodsockret uppe.Jag kör med ris kakor i olika smaker.Känns lite nyttigt i allafall.

Ska föröska jobba denna vecka blir det inte bättre tänkert jsg vara hemma nästa vecka för att vila upp mig.

• Tavi

Hej vännen jag mådde som sämst i v10! Är i v 11 nu, 2 dagar utan illa mående!!jiiipiAlla är vi olikaJag njuter nu när man får behålla maten. Ja förstår dig !

• mallis

Hej!
    Mitt illamaende gick över i fjärde manaden och det varade ett par veckor, tror det var mellan vecka nio till tretton. Hoppas det gar över snart´. Kramisar

• Nemi

Hej,

Jag började må illa i v. 7 har jag för mig. Idag gick jag in i v. 13 och har inte mått illa på 3 dagar. Men jag har inte under min illamåendetid varit så dålig att jag spytt hela tiden, bara en morgon. Men jag har knappt kunnat äta något.

Hoppas du mår bättre snart.

• saturnina

Jag mådde illa till v. 14 ungefär. Men sen kom humörsvängningarna istället - blev en riktig bitch ena dagen och gråtmaskin andra. Min pojkvän önskar nog att jag fortsatt må illa, hmmm. Nu i v. 18 börjar allt lugna sig, fast huvudvärk har man då och då.

• vilde

Mitt illamående gick över vecka 14. Är i 20 nu och är överlycklig att jag kan äta mat igen.

Svar på tråden När försvinner illamåendet?