Någon som kan tyda min dröm om en hiss?
Drömde att jag stod på bottenvåningen i mitt hus. Hissen kom och jag tryckte på våning 3, våningen jag bor på. Men när jag närmar mig våning 3 så saktar inte hissen in utan fortsätter åka högst upp, till 8e våningen. Mitt förnuft säger att hissen borde ju ändå stanna där och att jag äntligen kan få gå av. Men då börjar hissen om från våning 1 för att sedan åka till våning 8 för att sedan börja om på våning 1 igen till våning 8 osv. Det gick inte att stanna hissen och jag kunde se på skärmen som visar våningsplanet hur den hela tiden började om när jag kom högst upp. Tillslut, på något vänster, lyckades jag ta mig ut och där stod pappa som en stor tröst och räddning. Vad kan detta betyda? Har reflekterat lite över det faktum att hissen inte lät mig gå av på den våning som jag bor på, kan det vara ett tecken på något? För närvarande står jag inför en jäkla massa vägskäl och tycker det är jobbigt och frustrerande att jag inte kan planera och kontrollera de kommande åren. Är 20 år och väljer mellan jobb, resa, nöje, plugg. Ja, allt möjligt helt enkelt. Kan det ha betydelse för drömmen?