kik?
kan någon förklara vad kik är för något? hur det fungerar? om man kan ta reda på vem man pratar med? e de en vanlig chatt typ el nå sex el kontakt chat?
kan någon förklara vad kik är för något? hur det fungerar? om man kan ta reda på vem man pratar med? e de en vanlig chatt typ el nå sex el kontakt chat?
ingen som har detta?
Det är en meddelandetjänst som funkar ungefär som SMS, men via internet. Vi har det i familjen för att kunna skicka meddelanden gratis till varandra. (SMS kostar på våra mobilabonnemang, men internet ingår)
Man kan söka efter folk, och skapa grupper och skicka till.
Det där är ungefär allt jag vet - kan fråga barnen imorgon, om du inte får fler svar.
Tack det vore snällt.
Men man törs skaffa de då kanske?
syns mitt telenr hos den jag skickar till?
Nej, ditt telefonnummer syns inte.
Det är inte alls kopplat till dit mobilnummer. Däremot syns ju ditt användarnamn på Kik, men det skapar du själv, så du behöver inte heta Anna Andersson, om du nu heter det, utan kan välja att heta Pelle eller Snuttepluttan eller fk39rh5ifw3.
Tack för svaren. Måste man ange rätta namnet när man skaffar det?
Kik har du ju fått svar på vad det är. Hade det ett tag, men det var bara massa tjejer konstigt nog som började skicka nakenbilder o liknande! Va fan, det vill inte jag! (Dessa tjejer kanske inte var tjejer då men)
Jag hade det för att det var gratis att skriva med vänner och liknande.
Varför står det D på vissa å R på vissa av det jag skrivit?
Trodde inte namnet syntes men tydligen kan den jag skriver till se namnet. Hur gör man det? jag ser bara den andres nick
hur kan jag kolla vad den andra heter i verkligheten?
Hur loggar man ut därifrån då?
Aldrig gjort det vet ej
Är 13 och använder kik skriv vad ni vill veta... Det här med att logga ut gör man genom att trycka på det lilla kugghjulet i ena hörnet då ser man sin profil och under en massor av saker tryck då på underrubriken your account... Där finns det en knapp som heter reset kik messenger tryck där så loggas du ut :)