• Humlan88

Vågar vi riva upp plastgolvet, Vad kan finnas under?

Ska renovera ett hus från typ 19-1940 talet. I hallen och köket skulle jag vilja ha ett annat golv eftersom de nu är sånt fult plastgolv.
    Dock skulle jag gärna vilja veta vad som gömmer sig under innan jag börjar. 

Någon som har nån aning om vad de kan vara under sådant gammalt plastgolv? Min förhoppning är att de skulle vara nån form utan trägolv som man kan slipa till.

Vad tror ni? 

• Svar på tråden Vågar vi riva upp plastgolvet, Vad kan finnas under?
  • Ramborg

Hoppas det är ett fint brädgolv!

Men riv inte upp utan hatt ha tid och pengar att fixa till en murken spånplatta.

42.
  • Insanejane77

Vi gjorde just detsamma i vår nyinköpta villa från 1929. Låg fula heltäckningsmattor och plastmattor från tidigt 60-tal i alla rum. Vi började i ett sovrum och slet bort mattan där inne. Under var det spikad masonit och under masoniten och alla småspik var det trägolv.
    Man hade kanske kunnat rädda trägolven om vi anställt en firma som slipade och behandlade golven men i vårt fall såg trät skadat ut och hade inte blivit vackert ändå så vi satsade på parkett till slut.

• Birgitta2

Jag hade ett vackert trägolv under fula plastmattan när jag bodde i en gammal kåk från 30-talet i Sundbyberg.

• Humlan88
    Birgitta2 skrev 2013-12-18 11:34:39 följande:
    Jag hade ett vackert trägolv under fula plastmattan när jag bodde i en gammal kåk från 30-talet i Sundbyberg.
    Jag kollade lite, men de såg ganska grovt ut så jag vet inte
Svar på tråden Vågar vi riva upp plastgolvet, Vad kan finnas under?