• Emmahbg

julklapp

Hej
    Jag undrar vad ni tycker är en bra julklapp till en ensamstående mamma 30+
    Hon har inte mycket och därför vill ja hitta något som kan uppskattas men ända "bara" vara till mamman.
    ( barnet ska få julklappar också men det är redan klart)
    från 100-300.-

• Svar på tråden julklapp
  • Hannah76

Nån härlig produkt till kroppen/håret, en korg med delikatesser, god choklad, prenumeration på någon tidning?

• Tow2Mater

Vad betyder "har inte mycket"? Behover hon en kaffebryggare kanske. Eller nya underkläder o strumpor? En gosig pläd? En flaska vin o vinglas?

• Emmahbg

"har inte mycket" menar ja att man tänker på sina barn innan sig själv och har man en liten budget så blir det inget över till sig själv...

Men ett "spa-kit" men en gosig pläd kan funka

• Flickan och kråkan

Jag är inte ensamstående eller har liten ekonomi på det viset, men har liten ekonomi för att vi sparar allt vi kan för att kunna vara hemma mycket med barnen. Jag är ingen spa-människa och skulle inte få så mycket ut av det (man är ju olika), däremot så har jag inte köpt nya kläder till mig själv på sådär tio år (känns onödigt, de jag har är ju funktionella ). Jag skulle uppskatta nya underkläder, min syster gav mig ullunderställ förra julen (kanon, är ute mycket med barnen och klär dem i ull från topp till tå men kostar inte på mig själv). Bli bjuden på god middag, bio, konsert.

• Linastrumpan

Jag är ensam mamma med två barn och förra året gav min bästa vän mig den finaste presenten. Hon gav mina barn en festdag hos henne med övernattning så jag fick en hel em/kväll/natt för mig själv. Det var guld värt!

• Emmahbg

Det tänkte ja göra ett par gånger under året ändå Glad
    tänkte ta med småttingarna till olika barnvänligt ställen i länet Skrattande

Det blir iaf en gemensam present till dem ( bio o middag på stan)

Sen tänkte ja bjuda de på middag hemma hos mig

Svar på tråden julklapp