• EnFundering

Tacka lärare?

Hej! Nu är det cirka 2 år sedan och sex månader sedan jag tog studenten, som var en ganska konstig period i mitt liv. Jag hatade inte skolan men det fanns en lärare jag kände mig väldigt lugn och trygg med, hon var både snäll och väldigt bra på att lära ut sitt ämne.

Jag möter aldrig denna person i riktiga livet längre utan jag bor på ett annat ställe nu, så jag kan inte tacka personen på det viset. Därför har jag funderat på att skicka ett chattmeddelande via facebook om att hon var en bra lärare och dessutom en väldigt snäll sådan. 

Tanken är väl att tacka henne och kanske så hon blir lite glad över uppmuntran. Men jag är oroad att det blir mer konstigt än snällt att skriva det via en chatt. Tror ni läraren skulle blivit glad. Ni lärare, blir ni glada när ni får höra elever/tidigare elever säga något positivt om er?

• Svar på tråden Tacka lärare?
  • Hannah76

Jag skickade ett julkort till en fd.lärare ett år, och tackade för vad den personen gett mig.

• EnFundering
    Hannah76 skrev 2013-12-18 17:59:24 följande:
    Jag skickade ett julkort till en fd.lärare ett år, och tackade för vad den personen gett mig.
    Jag håller inte på med julkort så det känns ganska fel att bara skicka det till en lärare. Men tack för tipset...
  • AnnaKatarina
    EnFundering skrev 2013-12-18 17:46:45 följande:

Hej! Nu är det cirka 2 år sedan och sex månader sedan jag tog studenten, som var en ganska konstig period i mitt liv. Jag hatade inte skolan men det fanns en lärare jag kände mig väldigt lugn och trygg med, hon var både snäll och väldigt bra på att lära ut sitt ämne.

Jag möter aldrig denna person i riktiga livet längre utan jag bor på ett annat ställe nu, så jag kan inte tacka personen på det viset. Därför har jag funderat på att skicka ett chattmeddelande via facebook om att hon var en bra lärare och dessutom en väldigt snäll sådan. 

Tanken är väl att tacka henne och kanske så hon blir lite glad över uppmuntran. Men jag är oroad att det blir mer konstigt än snällt att skriva det via en chatt. Tror ni läraren skulle blivit glad. Ni lärare, blir ni glada när ni får höra elever/tidigare elever säga något positivt om er?

Jag är gymnasielärare och jag skulle bli jätteglad. Oftast får jag sådana brev per e-mail till min jobbadress. Har aldrig fått via facebook men det skulle också vara okej. Tänk på att inte skriva för privat men berätta gärna vad du gör idag för det är alltid kul för oss lärare att få veta.
  • Nattönskan
    EnFundering skrev 2013-12-18 17:46:45 följande:

Som ovanstående skribent skriver så jobbadressen är mest naturlig att skicka till. Men oavsett vilket sätt du väljer så välj ett och gör det! Det är så viktigt att bra lärare får höra det!
    Tuva 2005, Lova 2007, *Lillebror bf 24/2-2014*
Svar på tråden Tacka lärare?