• Anonym (Orolig)

mycket sperma= hög spermieproduktion?

Hej!
    Min kille har när han var liten opererat pungen då pungkulorna inte hade trillat ner.
    Nu när vi har börjat försöka skaffa barn så oroar jag mig då jag läst att de som haft detta kan ha svårt att skaffa barn...

Men min kille kommer ofta väldigt mycket, borde inte det innebära att han har hög spermieprofuktion?

Någon som kan lugna min oro lite? :/

• Svar på tråden mycket sperma= hög spermieproduktion?
  • Peter37

Mina kulor ville inte ned,jag fick sprutor när jag gick I 2-3an..har sedan dess..onanerat mkt,knullat mkt,skaffat 3 barn..funkar som den ska med andra ord..jag sprutar själv väldigt stora satser..och har Inga problem med det..
    hör av dig om du har fler frågor
    mvh

• Anonym (didi)

Stor sats säger inget om spermierna. Om de är många och felfria eller alltför få, många missbildade eller dåliga simmare, det kan bara ett spermaprov utvisa.

• Anonym (Likadant)

Är i samma sits, undrar samma sak..är orolig:(

• Anonym (didi)

Varför gå och vara orolig? Att lämna ett spermaprov är världens enklaste..och gör garanterat inte ont!

• Anonym (Orolig)
    Anonym (didi) skrev 2013-12-19 00:56:17 följande:

Varför gå och vara orolig? Att lämna ett spermaprov är världens enklaste..och gör garanterat inte ont!

Jo men jag känner att jag vill inte skuldbelägga honom innan vi ens vet om vi har svårt att skaffa barn...

Känns som om det bara gör saken värre...

Men det verkar som om det här är ganska vanligt och därför borde ganska många ha erfarenhet av det? :)
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Likadant) skrev 2013-12-19 00:44:11 följande:

Är i samma sits, undrar samma sak..är orolig:(

Skönt att någon har samma oro. Har ni försökt länge och märkt om det är så att ni har svårt att skaffa barn?

Har du pratat med honom om det?
  • Anonym (Orolig)
    Peter37 skrev 2013-12-18 22:57:50 följande:

Mina kulor ville inte ned,jag fick sprutor när jag gick I 2-3an..har sedan dess..onanerat mkt,knullat mkt,skaffat 3 barn..funkar som den ska med andra ord..jag sprutar själv väldigt stora satser..och har Inga problem med det..
    hör av dig om du har fler frågor
    mvh

Okey bra att det funkade för dig. Vad va det för sprutor du fick?

Det vet jag inte om min kille fått, han vill inte prata då mycket om det då han tycker det är lite jobbigt...

Jag tror han opererades när han va runt 5/6 år gammal.
  • Alshain
    Anonym (didi) skrev 2013-12-19 00:56:17 följande:
  • Alshain
    Anonym (Orolig) skrev 2013-12-18 22:52:21 följande:
    Hej! Min kille har när han var liten opererat pungen då pungkulorna inte hade trillat ner. Nu när vi har börjat försöka skaffa barn så oroar jag mig då jag läst att de som haft detta kan ha svårt att skaffa barn... Men min kille kommer ofta väldigt mycket, borde inte det innebära att han har hög spermieprofuktion? Någon som kan lugna min oro lite? :/
    Som sagt, volym är inte kopplat till mängd spermier, och definitivt inte kvaliteten på de som finns, vilket är ett mycket viktigare mått på fertilitet. Volym kan däremot till viss del vara kopplat till upphetsning, och det är förmodligen ett gott betyg för din del. ;)

Det finns mycket bra info på nätet. Läs tex
    http://www.netdoctor.co.uk/menshealth/facts/semenandsperm.htm
    http://en.wikipedia.org/wiki/Semen_analysis
  • Anonym (didi)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-12-19 09:12:06 följande:
    Okey bra att det funkade för dig. Vad va det för sprutor du fick?
    Det vet jag inte om min kille fått, han vill inte prata då mycket om det då han tycker det är lite jobbigt...
    Jag tror han opererades när han va runt 5/6 år gammal.
    Blev han opererad så tidigt borde väl inte det ha påverkat.
  • Peter37

vet inte vad det var för ngt..det enda jag vet är att jag är ovanligt kåt..är han det med?

• Anonym (Likadant)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-12-19 09:08:26 följande:
    Skönt att någon har samma oro. Har ni försökt länge och märkt om det är så att ni har svårt att skaffa barn?

Har du pratat med honom om det?
    Nja, vi för försökt seriöst i 3 månader nu och inte lyckats. Skulle nog knappt tänkt på det egentligen men förra månaden så berättade han det för mig och då började jag fundera.

Anledningen till att vi inte gör ett sperma prov är just för att vi inte försökt så länge. Är inte så ovanligt att det tar ett par månader att bli gravid
Svar på tråden mycket sperma= hög spermieproduktion?