Febrig tonåring och örontemp
Tog tempen idag på min ena kontakttjej då hon var jättehängig och varm och bara ville ligga i soffan efter skolan. Tog tempen med en örontemp och den visade bara 37.8 men när jag kände på henne och såg hur hon mådde så kändes det inte rätt. Kollade igen och då var det 37.7 så jag frågade om jag fick kolla tempen med den andra termometern under armen och det var ok. När den pep visade den 38.2 och om jag inte minns helt fel så behöver man lägga på lite men vet inte exakt. Många pratar om hur tillförlitliga örontemparna är men jag börjar tvivla! Vad tror ni? Höll jag den kanske fel eller har hon kanske krokigare/trängre örongångar så att det inte blir tillförlitligt? För feber har hon även om örontempen inte visade särskilt mycket. Ska jag fortsätta använda örontempen? Hon själv tycker att hon kan gå till skolan imorgon för enligt henne har man inte feber under 38 och även om om hon har över 38 så skulle hon gå ändå om man inte sätter gränser (hon är inte en sådan person som fejkar sjuk - hon fejkar frisk istället)