samsung galaxy S4
Någon som har en samsung galaxy s4 och vill berätta positiva respektive negativa saker med den. Funderar på att skaffa en ny mobil då min iphone 4s håller på att dö, funderar även på iphone 5s men är rätt trött på appels ios.
Någon som har en samsung galaxy s4 och vill berätta positiva respektive negativa saker med den. Funderar på att skaffa en ny mobil då min iphone 4s håller på att dö, funderar även på iphone 5s men är rätt trött på appels ios.
Har s4 å älskar den. Gick från iphone 4 till denna. Bättre prestanda och har aldrig krånglat. Lätt att uppdatera och inget som försvinner.
Har inga dåliga recensioner på denna.
Gick från iOS till android och Htc one i somras efter ha ägt alla iPhone sedan 3G. Höll i fem månader och nu är jag tillbaka med iOS igen. Jag kom helt enkelt inte överens med android.
Jag har haft min s4a sen september. Innan hade jag en s2a så jag kan inte säga så mycket om byte från iphone till samsung. Men s2an var jag väldigt nöjd med och ville därför fortsätta med samsung.
Min 4a har dock hängt sig ibland. Inte jätteofta men tillräckligt ofta för att jag ska uppfatta den som "svagare" än min gamla 2a (kanske fick jag ett måndagsexemplar?). Den har även åkt i golvet några gånger. Skärmen har klarat sig galant men den har redan blivit lite kantstött på ett fåtal ställen. Ser jag också som sämre för min 2a tycktes tåla nästan vad som helst.
I övrigt är jag väldigt nöjd med telefonen - som egentligen är alldeles för bra för mig. Jag kan med/använder väl en bråkdel av allt den kan och klarar av.
Ett plus är att det var väldigt smidigt att man enkelt kunde föra över all information från den gamla telefonen till den nya via "switch". Vet dock inte om detta är något som funkar direkt mellan iphone och samsung, kanske måste man använda sig av datorn som mellanhand då. Men som sagt, det var förvånansvärt enkelt och snabbt.
Nåja, sammanfattningsvis så var jag lite besviken för jag trodde den skulle vara tåligare eller lika tålig som min gamla telefon. Det skiljer dock inte jättemycket och jag är i helhet nöjd med telefonen och kommer inte byta bort den förrän den inte fungerar längre.
S4 ligger på 4.2 som default.
Har iphone 5 i jobbet, tog mig en vecka innan jag vidarebefordrat eländet till min vanliga telefon som är just en s4. Jag är en av dom som inte vill vara som alla andra, vill kunna få saker att se ut som jag vill, skapa egna ikoner och teman med mera, samt funktionaliteten att direkt, utan tredjepartsprogram kunna kopiera saker från datorn till telefonen och iphone är då inte mitt förstahandsval