• Saga 79

Bipolär - sjukersättning???

Undrar om det finns någon annan som är Bipolär som fått sjukersättning för detta?

Jag har Bipolär sjukdom Typ 2 & kan inte medicineras pga svår IBS. reagerar väldigt illa på alla mediciner jag testat, bl.a Litium.

• Svar på tråden Bipolär - sjukersättning???
  • Birgitta2

Kan inte hjälpa dig där. Men hur funkade litium för dig - bortsett från magen?

• Saga 79

I övrigt funkade Litiumet otroligt bra. har aldrig mått så bra som jag gjorde med det. men tyvärr fick jag sitta på toa heeela tiden.

• Birgitta2
    Saga 79 skrev 2013-12-19 12:31:22 följande:
    I övrigt funkade Litiumet otroligt bra. har aldrig mått så bra som jag gjorde med det. men tyvärr fick jag sitta på toa heeela tiden.
    Aj aj - synd. Men för mig låter det lovande. Min dotter har samma diagnos - ska ev prova litium i vår.
  • Saga 79

Det är en riktigt bra medicin,som jag verkligen kan rekommendera till alla som inte har magproblem sen innan.

• flower79

Jag är bipolär typ 2 och har sjukersättning sen 1,5 år tillbaka. Äter Topimax och benzo kvällstid och det fungerar bra får jag säga. Att slippa stressen från fk gjorde mig mkt friskare än vad jag var innan, men tyvärr lever jag väldigt fattigt nu :( har inte råd att vara sjuk.

Svar på tråden Bipolär - sjukersättning???