• Anonym (Vad)

vad kan det vara?

Jag har sedan några dagar haft ont i höger del av magen, lite högre än höftbenet.
    Det är en pulserande smärta som gör jätteont. Jag har feber också, dock inte så hög.
    Vad kan det vara?

• Svar på tråden vad kan det vara?
  • Anonym (Vad)
    Anonym (L) skrev 2013-12-19 13:18:00 följande:

Blindtarmen.

Är det vanligt att det är en pulserande smärta om det är blindtarmen?
  • Anonym (L)
    Anonym (Vad) skrev 2013-12-19 13:19:55 följande:
    Är det vanligt att det är en pulserande smärta om det är blindtarmen?
    Ja.
  • Anonym (Vad)
    Anonym (L) skrev 2013-12-19 13:20:15 följande:
    Ja.
    Och smärtan behöver inte vara konstant? Jag har ingen koll på sånt här
  • Ann Cistrus

Gör det ont om du trycker där?

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (L)
    Anonym (Vad) skrev 2013-12-19 13:27:12 följande:
    Och smärtan behöver inte vara konstant? Jag har ingen koll på sånt här
    Nej, den kan komma och gå.
  • Anonym (Vad)
    Ann Cistrus skrev 2013-12-19 13:28:18 följande:

Gör det ont om du trycker där?

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
    Ja, och om jag trycker där när jag inte har den där pulserande smärtan så börjar den igen.
  • Philippa
    Anonym (Vad) skrev 2013-12-19 13:33:54 följande:
    Ja, och om jag trycker där när jag inte har den där pulserande smärtan så börjar den igen.

Ring din VC nu.....
  • Anonym (L)
    Typiskt blindtarmen. 
  • Ann Cistrus
    Ring 1177. Dekommer troligtvis att tycka att du ska åka in till sjukhuset eftersom det låter som en appendicit (inflammerad bllndtarm). 
  • Anonym (Vad)
    exceptionell skrev 2013-12-21 03:02:13 följande:

Hur gick det TS?

Jag gick till VC, och dom trodde att det var blindtarmen, så jag fick åka till sjukhuset, jag fick ta en massa prover som såg bra ut och jag fick sova där för observation, och nästa dag fick jag göra ett ultraljud och då såg blindtarmen bra ut. Fast samtidigt hittade dom att lymfkörtlar var svullna, så jag har tydligen körtelbuk!
  • exceptionell
    Anonym (Vad) skrev 2013-12-21 10:56:06 följande:
    Jag gick till VC, och dom trodde att det var blindtarmen, så jag fick åka till sjukhuset, jag fick ta en massa prover som såg bra ut och jag fick sova där för observation, och nästa dag fick jag göra ett ultraljud och då såg blindtarmen bra ut. Fast samtidigt hittade dom att lymfkörtlar var svullna, så jag har tydligen körtelbuk!
    Okey. Men skönt att det inte var blindtarmen i alla fall? Vad gör de åt de svullna körtlarna?
  • Anonym (Vad)
    exceptionell skrev 2013-12-21 11:11:50 följande:
    Okey. Men skönt att det inte var blindtarmen i alla fall? Vad gör de åt de svullna körtlarna?
    Ingenting, man får gå hem och ha smärtlindring och sånt
  • exceptionell
    Anonym (Vad) skrev 2013-12-21 11:22:01 följande:
    Ingenting, man får gå hem och ha smärtlindring och sånt
    Ok. Fint att höra att det inte var något stort allvarligt (det låter inte som en så stor grej med svullna körtlar?). Hoppas det är helt bra snart! 
  • Anonym (Vad)
    exceptionell skrev 2013-12-21 11:30:25 följande:
    Ok. Fint att höra att det inte var något stort allvarligt (det låter inte som en så stor grej med svullna körtlar?). Hoppas det är helt bra snart! 
    Det är inte så mycket allvarligare än att det gör ont!
Svar på tråden vad kan det vara?