• Anonym (KL)

Hur länge har ni mensvärk?

Jag är inne på dag 4 i mensen och har lika ont som första dagen, vilket är onormalt för mig som brukar ha mest ont i 1-2 dagar och sedan avtar det. Jag har dessutom bara ont på ena sidan. 

Hur länge brukar ni ha mensvärk? Och brukar någon ha det mest/bara på ena sidan? 

• Svar på tråden Hur länge har ni mensvärk?
  • blomman07

Sedan förlossningen för ca 9mån sedan har jag mensvärk från dagen innan mens tills sista dagen och ibland dagen efter också. Värst dag 2.

Innan hade jag knappt mensvärk alls.

• Anonym (usch för ont!)

För mig är det som blomman07 beskriver. Jag levde på Ipren för att orka till jobbet. Men min barnmorska rekomenderade Mn8 att sätta i trosan och den tar bort nästan alla smärta, helt otroligt faktiskt! Men ännu bättre är att sen jag använder Mn8 har min PMS förvsunnit och mot det humöret hjälpte inte Ipren eller vetekudde.

Förslag ge dig själv en MN8 , bästa julklappen Oskyldig. www.mn8.se

• Anonym (KL)
    Anonym (usch för ont!) skrev 2013-12-20 08:42:45 följande:
    För mig är det som blomman07 beskriver. Jag levde på Ipren för att orka till jobbet. Men min barnmorska rekomenderade Mn8 att sätta i trosan och den tar bort nästan alla smärta, helt otroligt faktiskt! Men ännu bättre är att sen jag använder Mn8 har min PMS förvsunnit och mot det humöret hjälpte inte Ipren eller vetekudde.

Oj! Lite kontroversiellt... men för under 300 spänn är det ju nästan värt ett försök. Tack för tipset. :) 
  • Anonym (usch för ont!)

....absolut kontroversiellt!  Ja var skeptisk men den funkar och jag slipper alla tabletter. Värktabletter kostar ju varje månad plus att det inte är bra för kroppen.

PS. ...min man undrade vad jag hade för nytt glittrande smycke på trosan Oskyldig när han såg Mn8an.

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (usch för ont!) skrev 2013-12-20 08:42:45 följande:

Funkar den mot förlossningsvärkar också, i ett tidigt skede? Är den skadlig för fostret? Det framkommer inte på hemsidan om gravida kan använda den.

Är nyfken på en sån då jag ibland har mensvärk från h-et, och dessutom planerar barn nästa år!
  • Löpartjejen1

Innan jag blev gravid hade jag så j*#la ont de 2-3 första dagarna av mensen men med en varm vetekudde på magen och sängliggande gick det över, kunde ändå fungera relativt normalt. Har en kompis som tvingas sjukskriva sig ibland på grund av mensvärk, hon mår illa och har så ont i magen att endast sängliggande ställning är okej.. Mensvärk är verkligen det värsta.

• Anonym (Sarah)

Får aldrig mensvärk, tack och lov!

Svar på tråden Hur länge har ni mensvärk?