• Anonym (Fluoxetin)

Överdos av fluoxetin

Jag har tagit 17 st fluoxetin. Vad kommer att hända? Ångrar mig som in i helvete och har försökt spy men det går inte.

• Svar på tråden Överdos av fluoxetin
  • Anonym (ok)

Du kommer troligtvis få leverskador om du inte åker till akuten så dom får magpumpa dig.

• Fjärilslarv

håller med föregående talare.
    du måste till akuten NU, så att de kan magpumpa dig och så får du hoppas på det bästa.
    lås upp din ytterdörr och ring 112.

• Sara 634

Jag säger som dem tidigare har sagt. Ta dig till akuten. Ju fortare desto bättre. Du kommer förmodligen behöva dricka kol. Men det är inte så farligt.

En blogg om psykisk ohälsa - saramodigh.bloggplatsen.se/
  • Pyttisanna

Nu var det ju flera timmar sedan, jag hoppas du åkte till akuten för kontroll. Det är dock inget farligt att ta 17 stycken fluoxetin så länge man inte tar det i större doser än så och så länge det inte händer varje vecka. 

• Pyttisanna
    Anonym (ok) skrev 2013-12-19 16:32:40 följande:
    Du kommer troligtvis få leverskador om du inte åker till akuten så dom får magpumpa dig.
    Jag har aldrig blivit magpumpad trots ett 20-tal överdoser(kraftiga sådana). Tror snarare h*n får dricka kol. 
  • Anonym (anna)

Kol får man säkert om man kontaktar vården, de tar det säkra före det osäkra. Men mest troligtvis är det ingen fara. Jag har själv överdoserat antidepressiva mediciner tillsammans med benzo flera gånger för jag ville dö. Det enda som hände var att jag spydde som en gris och mådde skit i flera dagar efteråt. Det är ingen mening med att försöka ta livet av sig med tabletter. Det är inte så lätt som folk tror.

• Anonym (Fluoxetin)

Kan tillägga att jag är 14 år. Jag åkte in till akuten och fick kol. Har stannat här över natten för observation och ska snart till BUP och prata med en psykiatriker, sedan ska jag få åka hem. Förutom att jag har kräkts en gång mår jag bra, har inga symptom alls. EKG och blodtryck (som har tagits regelbundet under natten) är helt normalt.

Tack för era svar!

• Pyttisanna
    Anonym (Fluoxetin) skrev 2013-12-20 09:19:43 följande:
    Kan tillägga att jag är 14 år. Jag åkte in till akuten och fick kol. Har stannat här över natten för observation och ska snart till BUP och prata med en psykiatriker, sedan ska jag få åka hem. Förutom att jag har kräkts en gång mår jag bra, har inga symptom alls. EKG och blodtryck (som har tagits regelbundet under natten) är helt normalt.

Tack för era svar!
    Vad skönt! Vad sa läkaren på BUP då? Får jag fråga om du bor i Göteborg? :)
  • Anonym (Fluoxetin)
    Pyttisanna skrev 2013-12-20 20:00:37 följande:
    Vad skönt! Vad sa läkaren på BUP då? Får jag fråga om du bor i Göteborg? :)
    De frågade mest lite allmänt om mitt liv och om vad som hände i torsdags och varför det hände. Mitt syfte var inte att ta mitt liv utan att skada mig själv, även om det stod så i min journal. Jag var väldigt förvirrad och hade väldigt stark ångest när jag kom in på akuten och svarade därför väldigt luddigt på deras frågor.

Nej jag bor i Stockholm så jag var på Astrid Lindgrens barnsjukhus och sedan på Sachsska's BUP-enhet. Åh, jag som skulle haft julavslutning i kyrkan igår :(
Svar på tråden Överdos av fluoxetin