• Anonym (Orolig)

Är förhållandet över?

Jag bor tillsammans med en underbar man, som jag älskar. Vi har tre barn ihop, men jag känner absolut igen attraktion längre, är inte det minsta sugen på sex med honom.

Kan vi rädda vår kärleksrelation eller har det övergått till vänskap? Någon som varit med om samma? Hur gick det för er?

• Svar på tråden Är förhållandet över?
  • Robert 832

Är känslan ömsesidig? I så fall går det nog att rädda, annars kommer han nog känna sig ratad och bli bitter av att du nekar ofta eller varje gång.

• Anonym (Orolig)
    Robert 832 skrev 2013-12-19 18:24:33 följande:
    Är känslan ömsesidig? I så fall går det nog att rädda, annars kommer han nog känna sig ratad och bli bitter av att du nekar ofta eller varje gång.

Nej det är inte ömsesidigt, han vill ha sex jämt!
  • Robert 832
    Anonym (Orolig) skrev 2013-12-19 21:21:51 följande:

Nej det är inte ömsesidigt, han vill ha sex jämt!
    Ajdå.. kommer nog bli lite frustration där. Antingen ledsnar han eller så blir han bitter och vrång i vilket fall du ledsnar eller så kompromissar ni och lever halft otillfreds båda två. Ingetdera verkar som en bra lösning. Har du en annan bild av hur det kan komma att se ut?
  • Anonym (Orolig)
    Robert 832 skrev 2013-12-19 21:26:16 följande:
    Ajdå.. kommer nog bli lite frustration där. Antingen ledsnar han eller så blir han bitter och vrång i vilket fall du ledsnar eller så kompromissar ni och lever halft otillfreds båda två. Ingetdera verkar som en bra lösning. Har du en annan bild av hur det kan komma att se ut?

Nej jag vet inte alls. Jag älskar honom verkligen. Men varför är jag inte kåt på honom? Eller är det så att jag inte är kåt alls just nu, ja jag vet inte! Samtidigt så känns det fel att lämna honom bara av anledningen att jag inte är attraherad av honom, eller?
  • FireLady

Är det så att du är inte attraherad av honom eller är det så att du bara är inte kåt av dig på sistone? Alla har perioder av "vill inte, orkar inte" och många relationer överlever det.

• Anonym (Kille)
    Anonym (Orolig) skrev 2013-12-19 17:25:18 följande:
    Jag bor tillsammans med en underbar man, som jag älskar. Vi har tre barn ihop, men jag känner absolut igen attraktion längre, är inte det minsta sugen på sex med honom. Kan vi rädda vår kärleksrelation eller har det övergått till vänskap? Någon som varit med om samma? Hur gick det för er?

Nej jag tycker inte att ni ska separera, riva upp barnens trygghet och skapa en massa problem enbart p.g.a. minskad lust. Du säger att du aldrig har lust och han vill ha sex jämt, det bästa kanske är om ni kan mötas någonstans på vägen. Lusten kommer och går vi fungerar inte om vi skulle vara kåta jämt
  • Anonym (Orolig)
    FireLady skrev 2013-12-19 21:34:23 följande:
    Är det så att du är inte attraherad av honom eller är det så att du bara är inte kåt av dig på sistone? Alla har perioder av "vill inte, orkar inte" och många relationer överlever det.

Jag har länge tänkt att det nog är så att jag bara inte är kåt just nu. Vi har tre barn tätt och det tar ju en del av orken.

Men så förra veckan kände jag mig jättekåt och sexsugen, fast tänkte inte på min sambo...
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Kille) skrev 2013-12-19 21:37:01 följande:
    Nej jag tycker inte att ni ska separera, riva upp barnens trygghet och skapa en massa problem enbart p.g.a. minskad lust. Du säger att du aldrig har lust och han vill ha sex jämt, det bästa kanske är om ni kan mötas någonstans på vägen. Lusten kommer och går vi fungerar inte om vi skulle vara kåta jämt

Ja det är väl så, jag hoppas det löser sig. Vilket jag tror!!
  • Robert 832
    Anonym (Orolig) skrev 2013-12-19 21:29:58 följande:

Nej jag vet inte alls. Jag älskar honom verkligen. Men varför är jag inte kåt på honom? Eller är det så att jag inte är kåt alls just nu, ja jag vet inte! Samtidigt så känns det fel att lämna honom bara av anledningen att jag inte är attraherad av honom, eller?
    Det kan vara en period och att det återkommer. Hur var det i början, vad gjorde dig kåt på honom när ni träffades? Var det kanske en blandning av spänning, kärlek, mystik? Längtade du efter att utforska karln?

Jag upplever att sexlivet dör när det blir tråkigt, samma kör, inga variationer och efter år av monotomt sex så blir det... inte som det ska.
    Om ett öppet förhållande är uteslutet kan ni överväga rollspel, variera era leker, pröva en trekant, för in lite dominans kanske. Vad som helst som känns det minsta spännande.
  • FireLady
    Anonym (Orolig) skrev 2013-12-19 21:37:58 följande:
    Jag har länge tänkt att det nog är så att jag bara inte är kåt just nu. Vi har tre barn tätt och det tar ju en del av orken.

Men så förra veckan kände jag mig jättekåt och sexsugen, fast tänkte inte på min sambo...

Att tänka på andra är inte fel enligt mig, de är lite mer av bränsle för egna lusten. Egna lusten behövs för att man ska kunna känna lust mot någon annan. Kände du dig skyldig och hämmar dig själv från aktiv sexliv? Män ser på porr där deras fru inte medverkar och kvinnor fantasierar om sex där deras män inte medverkar och sen har de underbar sex tillsammans. Porr och fantasier är inte verklighet men de är bränsle för egna lusten.
Svar på tråden Är förhållandet över?