Seroquel? Orolig
Jag har fått seroquel utskrivet och ska ta första idag men är orolig att nåt ska hända, har läst så mycket hemskheter på internet. Jag är trött på att må konstigt, vill bli vanlig och därför velar jag med medicinen. Jag har bipolär sjukdom typ 1, är paranoid med återkommande kortvariga psykoser. Har syn och hörselhallucinationer. Läst att många får det mot vanlig ångest och sömnproblem fast när man kollar fass eller wikipedia så står det ju att det ska va mot sånt jag har? Och sen fattar jag inte det där med att man ska inte äta när man tar den, på hur länge då? Hur länge måste man gå utan mat innan och efter man tar seroquel?
Det jag är allra mest orolig för är att få mardrömmar som många verkar få, för jag är paniskt rädd när jag drömmer, det är som om det är på riktigt och det är så hemskt, vill inte ha värre! Vill också undvika epileptiska anfall då jag äntligen fått kontroll på min epilepsi fast min läkare sa att det skulle vara lugnt, men bipacksedeln säger nåt helt annat. Jag får ångest bara jag tänker på biverkningar för jag mår redan skit och vill verkligen inte att det ska bli värre. Vill bli frisk nu.