• beam82

    Passionspure

    Jag tänkte göra leilas passionsfruktspannacotta till efterrätt på julafton. I receptet står 2 dl passionsfruktspure eller saft från 20 passionsfrukter. För att utöka receptet till så många portioner jag behöver skulle det gå åt 60(!) passionsfrukter. Ohållbart... Är det någon som vet var man kan få tag på färdig passionsfruktspure? Blir det lika dyrt? Alternativ: Finns det tips på en annan efterrätt, som inte är för mastigt, utan gärna lite fräschare i smaken?

  • Svar på tråden Passionspure
  • beam82

    Blir ändå ganska dyrt, lägger ner det där tror jag. Kokos är ingen favorit för min del, men ananas är en bra ide, det ska jag spåna lite på

  • BuoBä

    Jisses, den efterrätten skulle man få äta med andakt! Jag skulle ta mixad mango istället. Det är inte lika syrligt, men man har ju hallonen till som balanserar upp.

  • Aniiee

    I köket när jag jobbade brukade vi ersätta passionsfrukt med apelsin eller ananas när det krisade eller vi ville variera oss lite. Så jag skulle satsa på att göra apelsincoulis, om jag var du.


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • IsDimma

    Det har tidigare funnits på mitt Ica kvantum. Men dom tog bort det ur sitt sortiment fanns bland frysta varor i små fyrkantiga plastpåsar.

  • KatjaKaj

    När jag gör passionsmousse så brukar jag alltid köpa passionsjuice som finns på Ica. Så jag blandar riktig saft från passionsfrukt och juice.

  • beam82

    KatjaKaj: hur blandar du då, alltså hur mycket av varje blir bra? Jag har tänkt om för tillfället, med kan ju vara bra att veta till en annan gång

  • irene H

    Hej !

    finns att köpa passionsfruktspure 1kg för 131kr från WernersGourmetservice
    www.wgs.se
    Skrattande  bara så ni vet o ni kan spara både tid o pengar

Svar på tråden Passionspure