Råd
Okej en fråga, jag är sjukt rädd och sjukt trasig.
Jag har alltid varit för att man ska kunna göra abort, det är liksom rätten man har till sin egen kropp osv. men jag har också alltid varit bestämd med att jag aldrig skulle göra abort. För de går emot mina egna värderingar och religion. Ni får säga vad ni vill men för mig så börjar livet på en gång vid befruktningen och för mig skulle de kännas som om jag skulle mörda någon av att göra abort.
Jag är sjukt korkad dock för jag har haft sex utan kondom flera gånger och trott att jag är säker, genom att räkna när jag har ägglossning osv. Sen fick jag inte min mens när den skulle komma.. Jag tog ett graviditets test (en vecka efter, mensen skulle kommit) och de visade negativt men har fortfarande inte fått mens och tror att det finns en stor risk att jag kan vara gravid. Tror de kan vara så att ägglossningen var sen.. Men jag kan inte vara mer en 3 veckor isåfall eftersom testet var negativt.
Jag vill inte ha ett barn nu. Jag kan inte ta hand om ett barn nu. Och jag vill verkligen inte ha ett barn med personen jag låg med. Om ni var jag och hade de värderingar som jag har (om när livet börjar) skulle ni då kunna göra en abort?