Är detta 2-årstrots eller vad? Någon med tips!?
Hej! Vår dotter är 21 månader (idag faktiskt ). Fram till 2v sedan var hon lätt att lägga för natten, hon accepterade både mig och sin far. Hon somnade i sin egen säng inom 5-25min utan gråt. För två veckor sedan dög jag inte plötsligt, bara pappa. Inget fel med det, barn har perioder med favoriter. Hon somnade fortfarande i sin säng utan gråt inom 25min. Nu sedan en vecka tillbaka så får hon enorma utbrott vid sovdags. Hon skriker och gråter och ingen av oss föräldrar duger. Går man in till henne för att trösta blir hon bara ännu argare och backar undan trots att hon ropar på oss. Det går att avleda henne korta stunder men så fort hon börjat lugna ner sig börjar hon skrika igen. De senaste kvällarna har slutat med att hon somnar snyftandes mellan oss i vår säng ca 1h efter hennes vanliga sovtid. I förrgår natt vaknade hon vid 03 och klättrade ur vår säng och gick och la sig i sin och sov vidare där- detta har aldrig hänt förut. Hon gjorde samma sak imorse. För övrigt så pratar hon mycket mer nu än tidigare. Ska klä av och på sig själv. Hon har även fått utbrott vid blöjbyte då hon inte vill ha blöja på sig. Ingenting har ändrats här hemma, det enda i hennes tillvaro är en vikarie på dagis då en av lärarna gått på mammaledighet. Detta var en månad sedan. Dagis har inte sagt nå om ändrat beteende. Kan det vara 2-årstrots? Nån med erfarenhet och tips om hur vi kommer bort från utbrotten?