besviken på min man, så oengagerad
har en flicka på snart 4 år och fick för en vecka sedan en pojke...
min man var jätte försiktig när flickan var nyfödd. han vågade inte byta blöja.tog närmare 6 månader innan han vågade.. han trodde väl att hon skulle gå sönder el nåt :( dock var han och är fortfarande en super bra pappa.eftersom vi är egna företagare så existerar inte dem 10 första dagarna för oss...altså han hade inte möjlighet att vara hemma med oss men jag hade mycket hjälp från mor o far föräldrar med bebisen. men allt annat hjälpte han till med.han var o handlade varje dag och engagerade sig. han sa att jag behöver inte tänka på matlagning utan bara ägna mig åt att vila o ta hand om bebisen. han brydde sig!!
denna gången har han såklart inte bytt någon blöja än på lillen(han borde ju kommit in i det vid detta laget då vår första är 4 år)
han har varit o handlat någon gång o han bryr väl sig på ett sätt. men i natt när jag hade varit uppe i 4h med onöjd bebis så väckte jag honom o bad honom ta över lite så jag kunde få blunda en stund iaf.
- vadå?ska JAG ta honom säger han.. vad ska jag göra??det e därför jag säger till dig att vila på dagen så du orkar med natten o så vänder han sig om o somnar..
jag blev skit ledsen. även om jag vilar på dagen så är förtfarande natten,natten!! man är trött på natten mkt enkelt. spec om man har varit uppe med gråtande bebis i 4 h.... i morse hade han gjort i ordning storasyter för att ta med henne till jobbet så jag skulle få vila. men jag lät honom inte... (han hade nog dåligt samvete) på dagen sover bebis som sagt o jag vill såklart umgås lite med min dotter...
saken är att jag vet att om jag skulle be honom i natt igen så skulle han reagera på samma sätt... han känner väl att varför ska han gå upp på natten. han jobbar faktiskt!!! typ så...
jag vet inte vad jag vill med detta...kanske bara skriva av mig lite...
han är en bra make o en mkt bra pappa... till vår dotter iaf... än sålänge har han inte bidragit med så mkt för sonen.. känner mig bara ledsen o besviken!!!