• Anonym (Arg!)

Telenor har ingen mänsklighet!

Jag har haft Telenor i flera år och alltid varit nöjd, men nu hände något som får mig att fundera över om det är dags att byta operatör!!

Jag har autogiro på mitt abonnemang, och pengarna dras den 15e varje månad. Jag ringde in före detta datum och bad dem skjuta upp fakturan en månad då jag behöver alla pengar över jul. Det gick bra sa de.

Sedan drogs pengarna iallafall!! 

Jag ringde kundtjänst och de sa att jag tidigare blivit informerad om att fakturan ej gick att skjuta fram då jag redan skjutit fram fakturor två gånger detta år. Detta är inget jag blev informerad om!

Jag bad dem då att utbetala pengarna till mig snarast möjligt istället, så får jag ta påminnelse och ev. inkasso då. Men icke! Hon den otrevliga tjejen i telefonen sa att jag har betalt en faktura som skulle betalats, och därför betalar de inte tillbaka nåt! De måste väl förstå att jag som alla andra ligger lite risigt till i juletider!? 

Nej, så fort bindningstiden går ut så byter jag till Tele2!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 19:04
    Telenor bad om ursäkt för att de gjort fel och kompenserade mig med 3 fria månader, så jag stannar som kund ett tag till.

Känns skönt att ha fått bekräftat att jag hade rätt. Även om regeln säger att man får skjuta upp 2 ggr per år (vilket ingen sagt och inte heller går att läsa) så var ju inte det en giltig orsak då jag endast skjutit upp fakturan en gång förra året och andra gången var det de själva som valde att skjuta upp fakturan.

De har erkänt att de självklart ska skjuta upp fakturan om de sagt att de ska göra det och att det var en miss att pengarna drogs ändå. Men tack till er som svarat, jag släpper detta nu!

• Svar på tråden Telenor har ingen mänsklighet!
  • VitSnö

Sorry, men va?

Du kan inte betala dina räkningar för att det är jul så du vill att dom du köper tjänster av ska betala tillbaka sina pengar för det?

Ja, det gjorde ju min dag iallafall!

• Anonym (fg)

Inget annat bolag låter dig skjuta på mer än två fakturor per år.

Men du är alltså en missnöjd kund för att de vill att du betalar för den tjänst du har utnyttjat..? och det trots att de redan två gånger detta år gett dig uppskov?

• LillGris

Alltså.. Dom har ju rätt, du har fel. Att skjuta upp en räkning är god vilja från telenor, det ar absolut inget de måste göra. Du kan ju inte bli arg för att de inte vill betala tillbaka pengsr för en räkning du ska betala. Och tro mig - det skulle inte tele2 heller göra

• Hannah76

Nä vad dåligt! Kräver dom att du ska betala för ditt abonnemang??!

Hoppas  du har dragit igång ett tidigt fredagtrolleri.

• Anonym (L)

Om de sagt nej direkt hade jag inte sett några som helst problem med deras agerande. Men nu sa de ok först och ändrade sig sen. Jag förstår att TS blir arg på dem då.

• Deffad

Vad har ett företags "mänsklighet" att göra med att du har använt pengarna till andra saker så du inte kan betala dina räkningar?

• Anonym (Arg!)

Problemet är ju att de sa att det var ok att skjuta upp fakturan, men sen drar pengarna ändå! Och hävdar att i deras logg står det att jag blivit informerad om att det ej går att skjuta upp fakturan! Detta har de ej sagt till mig, den som jag pratade med ljög för mig och skrev en felaktig logg, det är inte ok!

• Anonym (Trollmor)
    Anonym (Arg!) skrev 2013-12-20 11:56:07 följande:
    De måste väl förstå att jag som alla andra ligger lite risigt till i juletider!? 
    Aj aj aj TS, du skulle hoppat över denna mening så hade din trådstart blivit mer trovärdig. Men det kommer fler fredagar. Skål
  • Anonym (fg)
    Anonym (Arg!) skrev 2013-12-20 12:26:42 följande:
    Problemet är ju att de sa att det var ok att skjuta upp fakturan, men sen drar pengarna ändå! Och hävdar att i deras logg står det att jag blivit informerad om att det ej går att skjuta upp fakturan! Detta har de ej sagt till mig, den som jag pratade med ljög för mig och skrev en felaktig logg, det är inte ok!
    Du kanske missuppfattade?
    Vad står det i dina villkor?

Hur kan man ta förgivet att an ska få skjuta uppe en betalning en tredje gång?
Svar på tråden Telenor har ingen mänsklighet!