Telenor har ingen mänsklighet!
Jag har haft Telenor i flera år och alltid varit nöjd, men nu hände något som får mig att fundera över om det är dags att byta operatör!!
Jag har autogiro på mitt abonnemang, och pengarna dras den 15e varje månad. Jag ringde in före detta datum och bad dem skjuta upp fakturan en månad då jag behöver alla pengar över jul. Det gick bra sa de.
Sedan drogs pengarna iallafall!!
Jag ringde kundtjänst och de sa att jag tidigare blivit informerad om att fakturan ej gick att skjuta fram då jag redan skjutit fram fakturor två gånger detta år. Detta är inget jag blev informerad om!
Jag bad dem då att utbetala pengarna till mig snarast möjligt istället, så får jag ta påminnelse och ev. inkasso då. Men icke! Hon den otrevliga tjejen i telefonen sa att jag har betalt en faktura som skulle betalats, och därför betalar de inte tillbaka nåt! De måste väl förstå att jag som alla andra ligger lite risigt till i juletider!?
Nej, så fort bindningstiden går ut så byter jag till Tele2!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-19 19:04
Telenor bad om ursäkt för att de gjort fel och kompenserade mig med 3 fria månader, så jag stannar som kund ett tag till.
Känns skönt att ha fått bekräftat att jag hade rätt. Även om regeln säger att man får skjuta upp 2 ggr per år (vilket ingen sagt och inte heller går att läsa) så var ju inte det en giltig orsak då jag endast skjutit upp fakturan en gång förra året och andra gången var det de själva som valde att skjuta upp fakturan.
De har erkänt att de självklart ska skjuta upp fakturan om de sagt att de ska göra det och att det var en miss att pengarna drogs ändå. Men tack till er som svarat, jag släpper detta nu!