• Anonym (Tröttnat)

Trött på att alltid vara den som ställer upp!

Jag bokstavligen fixakr och dona, viker mig ut och in för vänner och även min pojkvän men känner att jag aldrig får något tillbaks..
    När jag i somras totalt gick sönder pga olika saker så va mina vänner vid min sida i dramat när det värsta lagt sig(då inte inom mig) då försvann en efter en av dom.. Dom till och med bråkade med mig om att jag mådde dåligt och om det som hände i somras som jag inte kan rå för..
    Min pojkvän har under ca 1 år mot psykiskt dåligt, jag har stöttat honom känslomässigt,fysiskt,ekonmiskt, fått tagit mycket skit men nu mår han bättre då han fått rätt medicin..
    Innan han fick sin medicin så va allt tuffare än jag trott så jag fick själv ångestdämpade, aldrig mått så sjukt dåligt nånsin det va verkligen hemskt.. Har slutat med dom nu då jag börjat må så mycket bättre..
    Jag har ingen att prata med förutom min pojkvän men han skiter typ i mig totalt och blir bara irriterad eller ibland arg.. Min ekonomi är inte så bra pga att jag hjälpt honom men han förstår inte det och lägger ut pengar här och där istället för att betala för sig(han bor hos mig) och börja betala av hans skuld.
    Påpekar jag något om pengar så säger han ba jaa du ska få dina jävla pengar..
    Jag menar, är väl inte mitt fel att han har skuld hos mig..Jag är den som schysst ställt upp men måste påpeka att jag vill ha dom tillbaks gärna då min ekonomi inte är så bra och ska jag då får höra det där??!

Blir så less på allt och alla.. När jag behöver nån eller så, så får jag antingen mer skit eller inget..

• Svar på tråden Trött på att alltid vara den som ställer upp!
  • Anonym (ju)

Var du tydlig med att det var just ett lån?

Säger du till dina vänner och din kille vad du behöver?

Låter lite som om du borde ta av dig offerkofftan..

• Anonym (Tröttnat)
    Anonym (ju) skrev 2013-12-20 12:51:23 följande:
    Var du tydlig med att det var just ett lån?

Säger du till dina vänner och din kille vad du behöver?

Låter lite som om du borde ta av dig offerkofftan..

Ja, att jag stod för alla utgifter i 1 år och det va inga problem men sen jaaa lånade jag ut 9000kr till honom då det fattades för köpet av hans lägenhet. Han var arbetslös därav betalade jag och han hade inte riktigt kommit på fötterna när köpet va lägenheten skulle komma så jag hjälpte till. Han har nu haft sitt jobb sen i februari och inte betalat för sig vilket endast är mat egentligen och inget av lånet utan köpt tex nytt golv till lägenheten mm istället..

Ja, jag har sagt till mina vänner länge. Jag fick till och med förklara mig till arför jag mådde dåligt trots att dom vet det och att jag bara behövde stöd ett tag. Jag har aldrig haft någon offerkofta heller aldrig varit deppig som nu, dåliga dagar absolut men det här var något nytt medans dom mått dåligt hit och dit och jag alltid funnits där..
  • Anonym (ju)

Men fortfarande var du tydlig med att det handlade om lån? För när du skriver att du hjälpte honom så låter det inte som ett lån..

Är du sån att du ältar allt väldigt länge? Biter dig fast vid det dåliga?

Märkligt annars att alla vänner reagerar på precis samma sätt..

• Anonym (Tröttnat)
    Anonym (ju) skrev 2013-12-20 12:59:44 följande:
    Men fortfarande var du tydlig med att det handlade om lån? För när du skriver att du hjälpte honom så låter det inte som ett lån..

Är du sån att du ältar allt väldigt länge? Biter dig fast vid det dåliga?

Märkligt annars att alla vänner reagerar på precis samma sätt..

Ja det var ett lån ett LÅN jag ställde upp med därav skriver jag så. Resterande var inte ett lån..
    Nej, absolut inte.. Jag brukar oftast klara mig ganska bra själv om det är nått men nu försökte jag det och det drog mig bara längre och längre ner och tillslut började en ångest komma som jag inte själv kunde hantera..
    Jag gick till en psykolog mm för att få hjälp för jag ville ju inte må så men det skulle ta tid att bli bättre..
    I somras va jag me dom en misshandel/inrott på mig i mitt egna hem för att du ska förstå det hela bättre..
    Ena vännen har för ett år sen förlorat sin pojkvän i cancer så henne vill jag väl inte döma, hon har sitt.. Två andra är super nära och nästan gaddade ihop sig mot mig lite.. De övriga vi brukar umgås med hörde av sig för att kolla läget när dom hört vad som hänt men sen när dramat med polis/rättegång mm va över ar det ungefär som att aja nu är det över. Och där stod jag då själv och mådde verkligen piss för att jag då skulle bearbeta det jag varit om..Va väl i nån överlevnads chock i 1 månad efter..
  • Anonym (ju)
    Anonym (Tröttnat) skrev 2013-12-20 13:05:54 följande:

Ja det var ett lån ett LÅN jag ställde upp med därav skriver jag så. Resterande var inte ett lån..
    Nej, absolut inte.. Jag brukar oftast klara mig ganska bra själv om det är nått men nu försökte jag det och det drog mig bara längre och längre ner och tillslut började en ångest komma som jag inte själv kunde hantera..
    Jag gick till en psykolog mm för att få hjälp för jag ville ju inte må så men det skulle ta tid att bli bättre..
    I somras va jag me dom en misshandel/inrott på mig i mitt egna hem för att du ska förstå det hela bättre..
    Ena vännen har för ett år sen förlorat sin pojkvän i cancer så henne vill jag väl inte döma, hon har sitt.. Två andra är super nära och nästan gaddade ihop sig mot mig lite.. De övriga vi brukar umgås med hörde av sig för att kolla läget när dom hört vad som hänt men sen när dramat med polis/rättegång mm va över ar det ungefär som att aja nu är det över. Och där stod jag då själv och mådde verkligen piss för att jag då skulle bearbeta det jag varit om..Va väl i nån överlevnads chock i 1 månad efter..
    Han verkar ju inte ha haft klart för sig att det var ett lån.

Har de två vänner något rätt i det de säger?
  • Anonym (Tröttnat)
    Anonym (ju) skrev 2013-12-20 14:01:00 följande:
    Han verkar ju inte ha haft klart för sig att det var ett lån.

Har de två vänner något rätt i det de säger?

Fast det har han ju eftrsom han hela tiden säger just jag har inte råd att betala denna månad..

I vadå som de säger?
Svar på tråden Trött på att alltid vara den som ställer upp!