• dajmglass

Nattschema

Hej!
    Jag vet att jag inte är på rätt sida att ställa denna fråga,men jag provar ändå.

Jag arbetar natt inom äldreomsorgen där en viss omorganisation skall ske.
    Vi skall rotera så att "alla jobbar med alla".Detta innbär nytt arbetsschema. Vi jobbar tre stycken och är tre lag
    .
    Jag undrar om det finns någon "här ute" som också arbetar natt som vill dela med sig av sitt schema .
    Skulle vara intressant och få se olika förslag.Glad

• Svar på tråden Nattschema
  • nattsyster
    dajmglass skrev 2013-12-20 14:40:47 följande:
    Hej! Jag vet att jag inte är på rätt sida att ställa denna fråga,men jag provar ändå. Jag arbetar natt inom äldreomsorgen där en viss omorganisation skall ske. Vi skall rotera så att "alla jobbar med alla".Detta innbär nytt arbetsschema. Vi jobbar tre stycken och är tre lag . Jag undrar om det finns någon "här ute" som också arbetar natt som vill dela med sig av sitt schema . Skulle vara intressant och få se olika förslag.

Jag jobbade natt för några år sedan. Ska du jobba enbart natt eller 3-skift? Hur stor tjänstgöringsgrad?
  • dajmglass

Hej! Enbart natt 64 %  .Har idag ett bra schema som vi tyvärr inte får behålla. Nu jobbar vi mån.tis,ons ledig 7 nätter jobbar tor,fred lörd sönd och ledig 7 nätter.....

• Bolaget

När jag jobbade natt så jobbade vi 
    V1 onsdag, torsdag
    V2 måndag, tisdag, fredag. lördag, söndag
    V3 ledig

Det blev på den tiden 67% och bör väl motsvara 64% idag på ett ungefär iallafall

• Mizzlundell

jag jobbar  82% och jobbar måndag tisdag sen fredag lördag söndag och veckan där på Onsdag och Torsdag plus en lös söndag ibland.
    Men vi lägger med timecare så de kan se lite olika ut.

• Mizzlundell

varannan helg glömde aj säga

• Dexter dot com
    Bolaget skrev 2013-12-20 18:55:30 följande:
    När jag jobbade natt så jobbade vi 
    V1 onsdag, torsdag
    V2 måndag, tisdag, fredag. lördag, söndag
    V3 ledig

Det blev på den tiden 67% och bör väl motsvara 64% idag på ett ungefär iallafall
    Precis så jobbar jag nu på min 64% tjänst, börjar 21.15 och går av 7.15.
  • dajmglass

Tack för alla svar! Arbetar ni alltid med samma kollegor?...eller har ni olika schemarader så ni liksom jobbar med alla?

• Dexter dot com
    dajmglass skrev 2013-12-21 17:32:28 följande:
    Tack för alla svar! Arbetar ni alltid med samma kollegor?...eller har ni olika schemarader så ni liksom jobbar med alla?
    Nu jobbar jag ensam på nätterna eftersom jag bara har 12 boende att ta hand om men innan när vi var två nattpersonal, 6 st totalt dvs 3 nattlag så gick jag ons-torsnatt med en kollega och långveckan med en annan. Trivs man ihop är ju 7 nätter med samma person bäst men har man otur att jobba med någon man inte klickar med är det ju en mardröm.
  • majlinsa
    dajmglass skrev 2013-12-20 14:40:47 följande:

Hej!
    Jag vet att jag inte är på rätt sida att ställa denna fråga,men jag provar ändå.

Jag arbetar natt inom äldreomsorgen där en viss omorganisation skall ske.
    Vi skall rotera så att "alla jobbar med alla".Detta innbär nytt arbetsschema. Vi jobbar tre stycken och är tre lag
    .
    Jag undrar om det finns någon "här ute" som också arbetar natt som vill dela med sig av sitt schema .
    Skulle vara intressant och få se olika förslag.Glad

Arbetar 100% natt, veckoarbetstid 32,20

Vi har önskeschema och jag vill lägga runt 2-3nätter/gång. Vill jag vara "lång" ledig utan semester så gör jag tex 4 nätter en el två ggr.. I snitt gör jag 14nätter/månad
  • mysantropen

Hejsan...om denna sida fortfarande är "vaken" ..!! vill väldigt gärna ha svar från någon om natt-schema-läggning !! vi fck en ny chef ,som krävde överlappning ,vi är 5 personer ,det har inneburit en skevhet ,någon har 3 ledigheter mellan sina pass ,någon har 2 ledigheter ,någon får jobba 2.5 helg ,får det verkligen vara så...!!
    tack på förhand...!!

Svar på tråden Nattschema