• jannicab

Hur mycket hjälper ni pappor till i hemmet?

Hej! Jag startar en ny tråd. Hur mycket hjälper ni pappor till i hemmet efter en arbetsdag? Jag har tidigare skrivit i en annan tråd om problemet mellan mig och min man efter vår son föddes. Nu är jag nyfiken på hur ni delar upp sysslorna hemma, och vill ha svar från både pappor och mammor hur en vanlig eftermiddag/kväll ser ut hemma hos er.

• Svar på tråden Hur mycket hjälper ni pappor till i hemmet?
  • Virvelin

Min sambo jobbar heltid och jag är föräldraledig. Han lagar maten i 9 fall av 10. Åh kissar hundarna. Det mesta andra fär jag säga till honom att göra. Han "ser" inte

• Curlie

Vi har en liten på 8 veckor. Min sambo och jag delar på det mesta som behöver ske efter att hans arbetsdag är slut. Vi delar på det som jag inte hunnit med under dagen.

Han förväntar sig inte att jag ska lyfta ett finger under dagarna när han jobbar. Det gör jag såklart ändå, men vi ställer inga sådana krav på varandra.

• Curlie

Och jag måste också säga till. Han tänker inte på att tvätten ska in i skåpen, att utemöblerna måste täckas på vintern, att toaletten behöver tvättas. Och så vidare

• eDantes

Lagar mat, städar om det behövs, leker med sonen, byter blöjor, slappar i soffan, spelar PS3.

• ApanApansson

Min man gör det mesta hemma faktiskt (när han är hemma såklart)

• Simon 681

Personligen tycker jag att det är obscent att begära 50% hemarbeta av någon som jobbar mer, man eller kvinna.

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • AnnaGreta 378
    Simon 681 skrev 2013-12-20 23:24:49 följande:
    Personligen tycker jag att det är obscent att begära 50% hemarbeta av någon som jobbar mer, man eller kvinna.
    Dito.
  • Queenie70

"Hjälper till"??? Bor han inte där han också?

• NKmamma

Min sambo lagar mat och tömmer diskmaskinen på ren disk.
    Jag gör allt annat förutom att städa toaletten, det sköter äldsta barnet.

Svar på tråden Hur mycket hjälper ni pappor till i hemmet?