• Äldre 20 Dec 23:24
    8052 visningar
    7 svar
    7
    8052

    Min dotter önskar sig en experimentlåda i julklapp. Är de värda sitt pris?

    Min dotter är väldigt intresserad av att utföra olika naturvetenskapliga experiment och önskar sig nu en experimentlåda. Det finns några stycken att välja på, men jag blir osäker på om de ens r någonting att ha. Någon som köpt en sådan låda som kan säga något om innehållet?

    T.ex. denna http://lekmer.se/leksaker/pedagogik-lek-o-lar/experimentera-o-upptack/k%c3%a4rnan-stora-experimentl%c3%a5dan

  • Svar på tråden Min dotter önskar sig en experimentlåda i julklapp. Är de värda sitt pris?
  • MadHat­ter
    Äldre 20 Dec 23:35
    #1

    Jag har köpt experiment av det märket som du länkar till (för flera pr sen nu) och vi tyckte att de var bra.

    Har inte köpt en låda med massa experiment utan en mindre med några experiment på samma tema.

  • Äldre 20 Dec 23:40
    #2

    Vi köpte en sån här till vår son i julklapp: http://www.hiko.se/Leksaker/Experiment/Science-Experiment/Alga-Science-101-Experiment 
    Vi  velade rätt mycket också, men det kändes som att man kunde, utifrån bilderna, få en hyfsad bild av vad som ingick i lådans experiment. 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Äldre 21 Dec 14:42
    #3

    Någon mer?

  • Äldre 21 Dec 14:46
    #4
    +1

    Jag tycker att man kan utföra väldigt många intressanta experiment med bara en köksvåg, linjal, tidtagarur och det man har hemma i skåpen med glas/byttor, vatten, olja och andra saker. Tycker de där experimentlådorna är lite onödiga ^^

  • Äldre 22 Dec 19:04
    #5

    Vi har inte testat just den, men andra i samma serie. Även nån liknande men i annan serie.  Dom har tyvärr inte funkar så bra tycker jag.

  • Äldre 22 Dec 21:52
    #6

    Köpte en stor plastlåda och har nu fyllt den med en massa spännande experimentmaterial(jäst, gelatin, majsstärkelse, cola, mentos, bakpulver, måttsats, kaffefilter och salt)

  • Äldre 22 Dec 22:09
    #7

    Jag har lånat Tom Tits böcker på biblioteket, det har varit bra experiment i dem med saker som man ändå har hemma.

Svar på tråden Min dotter önskar sig en experimentlåda i julklapp. Är de värda sitt pris?