• Anonym (problem)

Började med magsjuka, nu vattnig diarre i en vecka...

NÄR ska det ta slut?! Hur länge efter en magsjuka kan man gå med rännskita egentligen? Jag orkar inte mer, är uttorkad och helt slut. Så fort jag trott att det ska bli bättre har det börjat om igen.

Kan det fortfarande vara smittsam magsjuka? När ska man söka hjälp? Man kan inte vara hemma flera veckor från jobbet pga magsjuka väl? HUR blir man frisk igen?!

• Svar på tråden Började med magsjuka, nu vattnig diarre i en vecka...
  • kimsi

Har du testat att ta Dimor eller Imodium? Det är stoppande läkemedel och tarmarna kanske behöver hjälp för att stilla sig. Drick Resorb också så du återfår krafter.

• Anonym (problem)
    kimsi skrev 2013-12-21 08:10:12 följande:
    Har du testat att ta Dimor eller Imodium? Det är stoppande läkemedel och tarmarna kanske behöver hjälp för att stilla sig. Drick Resorb också så du återfår krafter.
    Ja, det hjälper inte alls... pratade med 1177 som avrådde från det sen också. Känner att jag måste tillbaka till jobbet men vill inte smitta ner hela stället samtidigt som jag känner en press att gå dit!
  • mamaleona

Låter som om det kan vara någon bakterie på G som behöver medicineras. Varit utomlands? eller i kontakt med människor som varit utomlands? löns o ta ett test rekommenderar jag innan kroppen slås ut  helt. Är det något sådant skall man INTE ta Immodium el dyl preparat.

• Anonym (problem)
    mamaleona skrev 2013-12-21 08:25:04 följande:
    Låter som om det kan vara någon bakterie på G som behöver medicineras. Varit utomlands? eller i kontakt med människor som varit utomlands? löns o ta ett test rekommenderar jag innan kroppen slås ut  helt. Är det något sådant skall man INTE ta Immodium el dyl preparat.
    Nej, varken varit utomlands eller i kontakt med människor som varit det vad jag vet. Hela familjen har haft magsjuka i omgångar sen slutet av förra månaden, jag åkte dit sist men uppenbarligen värst också. Barnen har inte varit särskilt lösa i magen men sambon hade flera dagars problem, men inte såhär länge.

Det enda jag äter är skonkost, varför blir det inte bättre?
  • Anonym (pöo)
    Anonym (problem) skrev 2013-12-21 08:37:30 följande:
    Nej, varken varit utomlands eller i kontakt med människor som varit det vad jag vet. Hela familjen har haft magsjuka i omgångar sen slutet av förra månaden, jag åkte dit sist men uppenbarligen värst också. Barnen har inte varit särskilt lösa i magen men sambon hade flera dagars problem, men inte såhär länge.

Det enda jag äter är skonkost, varför blir det inte bättre?
    Du kanske blir omsmittad hela tiden?
Svar på tråden Började med magsjuka, nu vattnig diarre i en vecka...