• Plopps80

Diarré efter förlossningen fler?

Jag födde mitt andra barn för exakt 4 veckor sedan. När mjölken rann till på 3:e dagen fick jag diarré och har haft detta sedan dess. Blir alltid dålig i magen på kvällen. Det mullrar till och sen så får jag springa på toa. Jag har Crohns sjukdom och har varit hos läkaren och tagit prover samt gjort ultraljud på tarmen. Har inga tecken på skov det vill säga inflammation i tarmen vilket man kan få med denna sjukdom. De har tagit prover för att se om det finns bakterier eller virus i avföringen men inget sådant har hittats. Läkaren vet inte vad han ska göra åt det. Han vet inte vad det är. Tycker det är så jobbigt att ha detta och att inte veta vad det är och hur jag ska få bukt med det! Undrar om det finns fler som fått diarré efter förlossningen? Det har blivit bättre. Förut var det varje dag och nu är det kanske 2-3 ggr/v. Kanske kan man bli dålig i magen av hormonerna och när tarmarna ska läggas till rätta. Hade inte så här efter första barnet.

• Svar på tråden Diarré efter förlossningen fler?
  • Mortilla

Känner igen mig. Efter första barnet fick jag precis som du och det var inte roligt alls, tyckte det förstörde så mycket. Om jag hade nåt bokat nån dag så fick jag i stort sätt hoppa över mat den dagen. Jag tror definitivt att det har med hormoner att göra och när jag tänker tillbaka så började magen konstra i samband med järntabletterna. När jag fyra år senare blev gravid igen så blev jag så gott som helt frisk Kunde äta allt utan akuta toabesök. När dottern föddes var jag fortfarande okej, bättre än efter första barnet iallafall, blir dock mer akut dålig efter mat oftare än andra "vanliga" människor o det är inget kul. Har varit hos läkare flera gånger men de hittar inget fel. Imodium räddar mig

Svar på tråden Diarré efter förlossningen fler?