Anonym (nja) skrev 2013-12-21 22:24:31 följande:
Nej, det inte så många barn som är placerade på felaktiga grunder. Det finns en el såklart och det är förfärligt.
Så säg mig, hur gick det igenom i rätten att ett A-barn som inte har minsta problem och är(var) omhändertagen på ett utmärkt sätt blev placerad?
Naturligtvis tycker barnet att Soc har fel, det är ett BARN med barns tankeförmåga och känslor även om det är en tonåring.
Nej, mitt barn förstår och vet mer än andra barn i samma ålder! Alla är ju olika.
För att jag har en historia av dåligt psykiskt mående men blivit bättre (i dag frisk) de senaste åren, men det vet inte soc som inte har träffat någon av oss innan placeringen skedde. Hade flyttat till ny kommun precis.
Barnet förstod därav ingenting om varför det skulle placeras nu när allt var så bra och inte för många år sedan när allt inte var lika bra med mig. Men barnet har jag alltid skött, däremot har jag alltid vetat om mitt psykiska mående och försökt mitt bästa för att det inte ska påverka barnet samtidigt som jag sökt hjälp på alla håll och kanter. Har alltid haft en enorm självinsikt och själv bett soc om hjälp tidigare.
Därav har barnet blivit så välanpassad.
Jag kan oroa mig ibland för att familjehemmet vill behålla mitt barn så gärna så att dom pratar illa om mig. Men det hoppas jag är spöktankar, för det är en väldigt trevlig familj och dom verkar ta väl hand om mitt älskade barn. Barnet far inte illa där på något sätt! (tror jag inte och jag känner mitt barn så jag tror att jag skulle veta om det var så)
Familjehemmet verkar så bra så att JAG skulle vilja flytta dit själv faktiskt.
Men det hindrar inte det faktum att barnet grät i telefonen idag för att barnet inte får vara med mig och sin släkt utan hos helt okända människor. Jag vill inte "fira jul" alls, men måste pga resten av familjen.