• Anonym (Långrandig)

Jag kan förstå otrohet.

Ok vill börja med att skriva min man är bra på många saker bara lite obetänksam. Han är en jättebra pappa och jag älskar honom men den här veckan har han trampat i klaveret några ggr samtidigt som en annan man gjort allt rätt. Börjar med att vi åt julbord med jobbet en kväll här i veckan, jag hade en ny klänning och jag hade fått till håret och mejlen riktigt bra. Jag och en kollega fick skjuts av en kille som jobbar hos oss. När jag skulle hoppa in i bilen öppnade han dörren åt mig, har väl aldrig hänt att min man gjort det. Under kvällen pratade vi mycket eftersom vi är bland de yngsta på en arbetsplats med många äldre. Han berömde mig för hur fin jag var och passade så bra i min klänning. Jag blev glad och smickrad så klart. Efteråt skjutsar han mig och kolleganhem och tackar för kvällen. När jag kommer hem är min man vaken och jag tänker att även han kanske ska tycka att jag är fin och komma med komplimanger. Han ger mig en blick och säger; Har strumbyxan gått sönder? Och pekar på min fot, ja se där hade gått en maska på min tå som inte synats under kvällen så klart eftersom jag haft skor över. Jag blev lite irriterad av att det var det enda som han kunde säga om hur jag såg ut så jag gick och la mig. Inge mys den kvällen. Dagen därpå jobbade jag och killen på jobbet tillsammans i ett projekt. När vi tittade på samma datorskärm säger killen att jag luktar så gott. Där blev jag glad igen och han förgyllde det projektet. Senare samma dag när jag lagt vårt barn för kvällen gick jag in till min man och kramade om honom. - uu du luktar snuskgris, kläcker han ur sig. Låter värre än det vara eftersom vårt barn har gosegris som stinker ganska mycket efter att ha blivit snuttat på och tar man i den så stinker man. Men ändå!! Min poäng är att jag förstår dom som är otrogna efter att har gått i stå lite i sitt förhållande och samtidigt också får uppmärksamhet på annat håll. Nu är det så att jag känner inget för denne jobbkille och jag skulle aldrig riskera det jag har med min man. Men uppmanar er alla, ta hand om era partners och glöm inte att ge dom lite komplimanger då och då........

• Svar på tråden Jag kan förstå otrohet.
  • mamita64

Det är ju en bra uppmaning, att man skall ta hand om sin partner
    Men man bör väl också tala om för sin partner att man saknar komplimanger, om nu partnern slutat ge detta

• ajimmy

Jo, jag förstår oxå otrohet. Efter år av närhetslängtan så de enda kommentarerna jag får av min fru när hon, mot alla odds smeker mej på min rygg. "Hoppsan, du har visst en skorpa eller nåt här!". Så jävla trött på att vara "happily married" med barn just nu. Fint på TV4 reklam och bara skit under ytan...
    Vill ha nån som åtrår mej och som jag oxå får åtrå, utan att känna hon får mej att känna mej som värsta bock. Kommentarer som:"Du e nöjd nu, va?" efter ett samlag är inte så kul att höra. Till saken hör att vi har sex 1 gang per månad. Skulle själv önska 1-2 ganger per vecka. Pushar verkligen inte henne att ha sex utan har mera gett upp alltihopa. Tidigare gav jag henne fotmassage, komplimanger, presenter etc. men nu orkar jag inte bry mej. Hoppas bara att en riktig HON dyker upp så att jag lättare kan avsluta detta. Men det blir inte lätt, efter 16 år o ett barn...

Jag instämmer...
  • Anonym (Långrandig)
    mamita64 skrev 2013-12-21 21:45:57 följande:
    Det är ju en bra uppmaning, att man skall ta hand om sin partner Men man bör väl också tala om för sin partner att man saknar komplimanger, om nu partnern slutat ge detta

Det har jag gjort får se om det händer något.....
  • Anonym (Långrandig)
    ajimmy skrev 2013-12-21 21:55:00 följande:
    Jo, jag förstår oxå otrohet. Efter år av närhetslängtan så de enda kommentarerna jag får av min fru när hon, mot alla odds smeker mej på min rygg. "Hoppsan, du har visst en skorpa eller nåt här!". Så jävla trött på att vara "happily married" med barn just nu. Fint på TV4 reklam och bara skit under ytan... Vill ha nån som åtrår mej och som jag oxå får åtrå, utan att känna hon får mej att känna mej som värsta bock. Kommentarer som:"Du e nöjd nu, va?" efter ett samlag är inte så kul att höra. Till saken hör att vi har sex 1 gang per månad. Skulle själv önska 1-2 ganger per vecka. Pushar verkligen inte henne att ha sex utan har mera gett upp alltihopa. Tidigare gav jag henne fotmassage, komplimanger, presenter etc. men nu orkar jag inte bry mej. Hoppas bara att en riktig HON dyker upp så att jag lättare kan avsluta detta. Men det blir inte lätt, efter 16 år o ett barn...
    Jag instämmer...

Låter inge vidare alls. Det är inte så att du kan bryta upp på ett bra sätt redan nu, innan ni hinner såra varandra mer?
  • Grappa

Jag kanske är trög men jag förstår inte otrohet. Om du hade legat med killen på jobbet, hade din man blivit mer uppskattande/härligare/gentlemannaaktig?

• Anonym (.)
    Jo, jag förstår oxå otrohet. Efter år av närhetslängtan så de enda kommentarerna jag får av min fru när hon, mot alla odds smeker mej på min rygg. "Hoppsan, du har visst en skorpa eller nåt här!". Så jävla trött på att vara "happily married" med barn just nu. Fint på TV4 reklam och bara skit under ytan...
    Vill ha nån som åtrår mej och som jag oxå får åtrå, utan att känna hon får mej att känna mej som värsta bock. Kommentarer som:"Du e nöjd nu, va?" efter ett samlag är inte så kul att höra. Till saken hör att vi har sex 1 gang per månad. Skulle själv önska 1-2 ganger per vecka. Pushar verkligen inte henne att ha sex utan har mera gett upp alltihopa. Tidigare gav jag henne fotmassage, komplimanger, presenter etc. men nu orkar jag inte bry mej. Hoppas bara att en riktig HON dyker upp så att jag lättare kan avsluta detta. Men det blir inte lätt, efter 16 år o ett barn...
    Förstår att det är skitjobbigt, men kräks på din mentalitet att du ska vänta tills någon annan dyker upp innan du avslutar. Stå för vad du känner!
  • Anonym (Långrandig)
    Grappa skrev 2013-12-21 22:52:54 följande:
    Jag kanske är trög men jag förstår inte otrohet. Om du hade legat med killen på jobbet, hade din man blivit mer uppskattande/härligare/gentlemannaaktig?

Nej säkert inte och följderna som skulle bli av otrohet vill jag inte vara med om, därav min trohet. Menar mer att jag förstår att det är lätt att"falla dit"
  • Grappa
    Anonym (Långrandig) skrev 2013-12-21 23:08:04 följande:

Nej säkert inte och följderna som skulle bli av otrohet vill jag inte vara med om, därav min trohet. Menar mer att jag förstår att det är lätt att"falla dit"
    jag tror som du att det är skitlätt att falla dit i bemärkelsen att man blir förälskad/förtjust/upphetsad. Men för mig skulle det innebära att jag gick hem och packade väskan för att sen leva ut, aldrig tvärtom.
  • Millicent
    Kan ju också vara så att du missar en massa kvinnor då eftersom en hel del kvinnor med huvudet påskruvat rätt aktar sig för att inleda saker med gifta män.
  • Anonym (komplimang)

Jag förstår inte riktigt er som säger till era män att ni saknar komplimanger. Syftet med det, antar jag,  är att han ska börja ge er det. Hur mycket är en komplimang värd om man måste be att få en? Det är väl verkligen något som ska komma spontant?

Svar på tråden Jag kan förstå otrohet.